stofafzuiging werkplaats (student)

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Ik heb over zo'n omgevingsluchtfilter wel eens gehoord dat er nogal wat mensen tegen zijn omdat ze meestal aan het plafond worden bevestigd en dus het fijnstof precies daarlangs zuigen waar jij met je hoofd staat en er zo voor zorgen dat je het inademt. Die mensen geven aan dat het begint met afzuiging bij de bron en dat klinkt me eerlijk gezegd logisch in oren. Tegelijkertijd haalt geen enkele stofafzuiging alle fijnstof uit de lucht c.q. voorkomt het dat je machine fijnstof produceert en dan moet je je longen beschermen. De beste optie is dan een persoonlijk masker, maar ik kan daar gewoon niet mee geworden. Uiteindelijk ben ik daarmee gestopt en probeer ik zo min mogelijk stof te produceren door de extra afzuigkap boven de zaagtafel te gebruiken en bij de lintzaag etc ook extra afzuiging te installeren (gewoon de werkplaatszuiger). Ik ben dan per machine 10 - 20 seconden langer bezig om de machine klaar te maken voor gebruik en het bevalt me prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.