Steigerhouten bed met vragen

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Zo, daar ben ik weer. Eerst even alle leden die zich over mijn gezondheid zorgen maken gerust stellen. De sleutel is eruit. (zie bewijs (foto)).
Vandaag minder kunnen doen omdat ik net 1 deel hout tekort kwam. Dus naar de houtboer om nieuwe planken te halen. Dat is nog niet zo erg, maar nieuwe gebruikte planken betekent schuren en nog eens schuren. Maar goed dat is ook weer voorbij en verder gegaan met het voeteneindkastje. Heerlijk werken met kromme en scheluw planken... Om het geheel er toch enigszins rechthoekig te laten uitzien, de lijmklemmen weer veel gebruikt. En dan mijn echte passie: schroeven, heeeel veeel schroeven. Ik denk dat ik het gewicht van het hout aardig benader met mijn schroeven. Maar zoals mijn vriend altijd al zegt: je producten zullen niet snel uit elkaar vallen en dat is ook wat waard. Morgen weer verder met het kastje en dan op naar het hoofdeind. Nog een paar fotootjes van het kastje en dan maar weer tot morgen!
(overigens Ekko, wat mij betreft geheel sans rancune en we hebben inderdaad een prima forum).
 

Bijlagen

  • IMAG0055.jpg
    IMAG0055.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 225
  • IMAG0056.jpg
    IMAG0056.jpg
    65,5 KB · Weergaven: 227
  • IMAG0057.jpg
    IMAG0057.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 228

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Het woord cynisme kan ik niet zo goed plaatsen bij de door mij gemaakte opmerkingen en bij gezond cynisme kan ik me helemaal niets meer voorstellen... Ik zou het jammer vinden als mijn reacties als cynisch worden ervaren. Dat was in ieder geval absoluut niet de bedoeling!!
Mijn opmerkingen/reacties waren wel ironisch (=milde spot) bedoeld maar kwamen zeker niet voort uit wantrouwen of scepsis ('gerede twijfel') tegenover de goede bedoelingen van mijn mede forumleden. Spottend had nog gekund alhoewel ik ook niet graag de spot drijf met anderen.
Vol goede bedoelingen kan men toch volkomen verkeerd begrepen worden blijkt wel.
Dus bedankt voor je waarschuwing. Ik ga er voortaan meer op letten.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Het woord cynisme kan ik niet zo goed plaatsen bij de door mij gemaakte opmerkingen en bij gezond cynisme kan ik me helemaal niets meer voorstellen... Ik zou het jammer vinden als mijn reacties als cynisch worden ervaren. Dat was in ieder geval absoluut niet de bedoeling!!
Mijn opmerkingen/reacties waren wel ironisch (=milde spot) bedoeld maar kwamen zeker niet voort uit wantrouwen of scepsis ('gerede twijfel') tegenover de goede bedoelingen van mijn mede forumleden. Spottend had nog gekund alhoewel ik ook niet graag de spot drijf met anderen.
Vol goede bedoelingen kan men toch volkomen verkeerd begrepen worden blijkt wel.
Dus bedankt voor je waarschuwing. Ik ga er voortaan meer op letten.

Ironisch is een véél betere woordkeuze, Herman. Mijn bericht was niet bedoeld als waarschuwing... Ik denk dat we er onbedoeld veel teveel een punt van aan het maken zijn. Niet nodig !!! Zoals gezegd: sans rancune / no hard feelings at all. Ik hou juist wel van een beetje ironie/sarcasme/gezond cynisme.

We zijn hier met zijn allen op een geweldig forum met vriendelijke mensen, met mensen met enorm (maar dan enorm !) veel kennis en ervaring. En af en toe een beetje ironie wordt niemand slechter van (vooral ook omdat het zoooo herkenbaar is). Of - zoals Kor terecht stelt - een beetje dollen ! Wordt tijd dat we elkaar onder genot van een biertje eens de hand kunnen drukken ! Cheers...
 
Laatst bewerkt:

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Zoals de Belgen dat zo mooi kunnen zeggen: we verstaan elkaar. Zou graag je uitnodiging aannemen maar Drachten is net een beetje te ver van Uden. Succes en plezier!!
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
De achterwand van het bed waaraan een kastje is bevestigd verder afgemaakt. Nu nog alleen het hoofdeinde en de bevestiging van de zijliggers aan hoofd- en voeteneind en dan is het bed gereed.
Gelet op de zware constructie durfde ik het niet aan om het "normale" bedbeslag hiervoor te gebruiken. In plaats daarvan adviseerde Marc (ed bever) mij aluminium hoeken te nemen van ca. 3mm dikte. Dat moet voldoende sterk zijn om het gewicht aan te kunnen.
Foto's.
 

Bijlagen

  • IMAG0058.jpg
    IMAG0058.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 176
  • IMAG0059.jpg
    IMAG0059.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 174
  • IMAG0060.jpg
    IMAG0060.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 176

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
@wupsie: iedere dag beweegt deze oude man nog....
Het bed is na aanpassing van het ontwerp (achterzijde kastje verwijderd, werd te groot) geplaatst. Vandaag komt kleinzoon terug van vakantie en weet ik of hij het ook leuk vindt.
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Bijgaand het bed in zijn huidige habitat. Kleinzoon was er blij mee en het kon de goedkeuring van zijn vrienden wegdragen. Meer kun je niet wensen. Op naar nieuwe projecten!!
 

Bijlagen

  • P1010460.jpg
    P1010460.jpg
    59 KB · Weergaven: 132

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.