Starten met deze hobby

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Er is ook een bedverlenging bij die ook aan de zijkant gemonteerd kan worden bij het draaien van grotere diameter dan boven het bed past. De prijs is €1000, voor meee specs kun je terecht op de site van Ronald Kanne waar ik deze ook gekocht heb. Het is een tafelmodel maar er kunnen wel poten onder, de bevestigingsgaten zijn aanwezig en zelfs de benodigde bouten. In een uitpakfilmpje op youtube zag ik dat de poten in een aparte doos zitten dus vermoed ik dat die ook apart besteld kunnen worden, vooral als je bij Ronald Kanne informeert. maar met mijn lengte was ik de poten niet nodig, ik had hem op een hogere positie geplaatst.
 
Laatst bewerkt:

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
728
288
RegioRotterdam
Je noemde de Coronet Herald. Ik keep daar ook naar een jaar geleden. Mijn reden om die niet te kopen indertijd was de minder goede ondersteuning van de spindel. De snaar zit wel in een huis maar dat is (structureel) open aan de zijde van het handwiel. Beide lagers zitten dus tussen snaar en gereedschapopname, aan één kant. Snaarwiel en handwiel hangen vrij. De as is niet gesteund aan de zijde van het handwiel. De afstand tussen de lagers van de spindel is klein en het pakket hangt aan één wandje van het huis.

Hieronder twee foto's uit de handleiding ter illustratie.
Screenshot_20221110-113554_OneDrive.jpg
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: ornament en Bas Barthen

Hendrian

Nieuw lid
6 nov 2022
9
8
50
Ane
Allen dank voor de tips. Kan morgen helaas niet naar Baptist, in plaats daarvan helpen beton storten bij een broer die het nodig vind om zijn huis te verbouwen. @Wim1965 heb je een PB gestuurd en kom graag een keer langs.
 

Bas Barthen

Nieuw lid
8 dec 2022
4
1
Leiden
Je noemde de Coronet Herald. Ik keep daar ook naar een jaar geleden. Mijn reden om die niet te kopen indertijd was de minder goede ondersteuning van de spindel. De snaar zit wel in een huis maar dat is (structureel) open aan de zijde van het handwiel. Beide lagers zitten dus tussen snaar en gereedschapopname, aan één kant. Snaarwiel en handwiel hangen vrij. De as is niet gesteund aan de zijde van het handwiel. De afstand tussen de lagers van de spindel is klein en het pakket hangt aan één wandje van het huis.

Hieronder twee foto's uit de handleiding ter illustratie.
Bekijk bijlage 125684
Jammer...zit ik vanachter m'n laptop net verliefd te worden op die Record Power, mankeert er weer wat aan...:)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.731
2.591
Gaanderen
Ja dat soort dingen is mij ook wel eens overkomen. Alleen is het dan meestal de prijs waar wat aan mankeert. Kijk maar eens bij Steinert picolo topmerk kwaliteits draaibanken en zo zijn er nog wel enkele alleen hebben de meest geen kleintjes. Althans niet wat wij hier klein noemen. Die van Ronald Kanne zijn prima ik heb er ook een.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bas Barthen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.