Dankjewel! Heb je een berichtje teruggestuurd!Jolien, kijk even naar de PB die ik je gestuurd heb, ik hoop dat je er iets mee kunt.
Theo hoe oud ben jij? En Pel, wat is jouw leeftijd?........ waarom vraag ik dat eigenlijk
Fons
Geen zorgen! Ben voorzichtiger als mijn vader zelfsFons, dat vraag ik omdat ik geen kinderen aan wil zetten dat ze machines zoals die combiné gaat gebruiken en er ongelukken gebeuren, daarom en anders nergens om.
Groet Pel.
Theo hoe oud ben jij? En Pel, wat is jouw leeftijd?........ waarom vraag ik dat eigenlijk![]()
Fons
Ik moest even nadenken over je vraag. Maar over 20 dagen wordt ik 42.
Voor een deel om dezelfde reden als waarom Pel het vraagt. Ik zou het niet zo waarderen als een volwassene mijn kinderen aanraadt, om een decoupeerzaag op zijn kop onder hout te monteren. Daar help ik ze zelf liever bij, omdat de vingers nog wat langer mee moeten gaan. Vraag me alleen niet, waarom het in me opkwam dat Jolien mogelijk een jong persoon zou kunnen zijn. Want dat zou ik je niet kunnen vertellen.
En voor een ander deel, omdat ik hoopte dat als ze echt heel jong was geweest, dat iemand op dit forum die bij haar in de buurt woont haar zou helpen, als zou blijken dat ze echt jong was. De houtbewerkers community staat er om bekend om hulpvaardig naar andere houtbewerkers en geïnteresseerden te zijn. In ik vind dit zo'n mooi initiatief, dat ik hoop dat anderen haar helpen om zoveel mogelijk speelgoed voor de kinderen te maken. Zoals gezegd, ik moet nog even nadenken of en hoe ik het speelgoed bij haar zou krijgen. En ook nog een gaatje in de projecten kalender zien te vinden, die lijkt zich alleen maar meer te vullen de laatste tijd.
Goede reflectie mannen! Er zijn ook regelmatig jongens op het forum die met machines werken, hou die s.v.p. ook in de gaten, zijn meestal wat onbesuisder van aard.
Ik vind het een mooi initiatief van Jolien! En haar opmerking over kleinschaligheid is ook een waardevol uitgangspunt. Volgens mij gaan we toe naar een tijdperk waarin een groter beroep op wederkerigheid zal worden gedaan. Dat hoeft niet altijd via de geldcircuits te verlopen en daarom is crowdfunding in eerste instantie misschien te hoog gegrepen. Ik heb regelmatig resten hout staan die ze goed zou kunnen gebruiken, alleen woon ik zo'n beetje aan de ander kant van de Benelux. Maar wie weet zijn er houtbewerkers die in Limburg wonen en hun houtresten willen doneren?
Fons
Dankjewel!Mooi Initiatief!
Hier staan misschien enkele leuke ideetjes voor meisjes?
https://www.google.be/search?q=wood...7Y_KAhWFOBQKHcmKApIQ_AUIBygB&biw=1680&bih=899
3 jaar tot 6 à 7 jaar heb ik voor ogen.Ik weet niet of je toegang hebt tot een draaibank (misschien in de vriendenkring van je vader) Maar voor meisjes kan een thee/koffie set ook leuk zijn.
Misschien dat ik er over heb gelezen maar voor mogelijke ideeën misschien wel belangrijk, welke leeftijden verwacht je te bereiken?
Moest je trouwens hulp nodig hebben bij het maken van mallen die kunnen gebruikt worden om het maken van dezelfde dingen te vereenvoudigen wil ik daar gerust bij helpen.
Misschien voor meisjes een pop maken? Maar dan gewoon plat:
![]()
Oogjes toevoegen (boor). Gewoon je eigen draai er aan geven.