Start project kerstmis 2016

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Jolien; tegenwoordig zijn er verschillende dames op youtube aktief met houtbewerking en die worden gesponsord, krijgen machines en dergelijke omdat men liever naar vrouwen kijkt dan naar mannen.
Dat vinden die merken leuk schijnbaar.
Dus als je wat keren filmpjes plaatst heb je kans dat ook jij misschien gesponsord wordt?
Hé dat klopt Willem! Maar dan moet je echt al heel wat views hebben eer je wordt opgemerkt natuurlijk :). Dat zou nog een lange weg te gaan zijn!
Maar doe het wel graag, al mijn creativiteiten filmen :)
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Eventjes een update van wat er al allemaal ontworpen is :D
Creatiedroom.jpg
De auto's, camera's en walkie talkies zullen 1 per kindje worden uitgedeeld.
De dierenfiguurtjes zullen per thema verdeeld worden per kind.
IMG_20160719_201108.jpg
Dit is bijvoorbeeld thema Safari, dan krijgt ieder kindje een giraf, olifant, panther/luipaard en een jeep. En zo zullen er nog verschillende thema's komen!
Het speelgoed zal verdeeld worden via een OCMW, daar is een medewerker die vorig jaar al een kerstfeest organiseerde voor de minderbedeelden en hier een kerstpakket voor zorgde. Dit jaar zal mijn speelgoed er dus bij zitten. Of ik zelf aanwezig kan zijn op het feest en dergelijke moet nog besproken worden.

Dankzij forumlid Hans kan ik deze figuurtjes onder andere waar maken! Van hem heb ik een figuurzaagmachine cadeau gekregen.
Nog meer goed nieuws, een kennis van mij heeft blijkbaar in haar kelder een draaibank (metaal/ijzer) staan, maar wist eerst niet wat dit was. Haar man gebruikt hem niet meer, dus nu krijg ik deze! Wat een geweldig nieuws toch!
Het maken van het speelgoed ligt momenteel drie weekjes op een laag pitje, aangezien we nieuwe badkamerkasten aan het maken zijn, dus daar ligt de garage mee vol :D. Maar het is reeds de derde week, dus kan er weer bijna aan beginnen!

Groetjes Jolien
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik vraag me af Jolien als je zoveel speelgoed maakt of het misschien een leuk idee is om een website te beginnen met persoonlijk houten speelgoed?
Dus op maat gemaakt voor iemand dus dat mensen met een idee komen of iets in overleg met jou.
Natuurlijk is het geweldig wat je voor arme kinderen doet maar wellicht is het ook iets om voor jezelf iets te beginnen, gewoon als bijverdienste.
Heb je daar wel'ns aan gedacht?
Daarmee wil ik niet zeggen dat je niets meer voor arme kinderen moet doen hoor.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Ik vraag me af Jolien als je zoveel speelgoed maakt of het misschien een leuk idee is om een website te beginnen met persoonlijk houten speelgoed?
Dus op maat gemaakt voor iemand dus dat mensen met een idee komen of iets in overleg met jou.
Natuurlijk is het geweldig wat je voor arme kinderen doet maar wellicht is het ook iets om voor jezelf iets te beginnen, gewoon als bijverdienste.
Heb je daar wel'ns aan gedacht?
Daarmee wil ik niet zeggen dat je niets meer voor arme kinderen moet doen hoor.

Heb hier ook wel al eens over nagedacht! Omdat ik toch al enkele vraagjes gekregen heb. Maar heb besloten voor mezelf om me dit jaar nog aan mijn doel te houden, om het speelgoed voor de arme kinderen te maken. En dan naar volgend jaar toe zie ik het wel, als ik nog zin heb doe ik gewoon lekker verder. Het idee was ook om eens op een rommelmarkt te gaan staan (doen we normaal 2maal per jaar, maar dit jaar door omstandigheden niet) en om dan eens te kijken of de mensen er naar happen :).
Maar voor echt een website te beginnen dat is nog een brug te ver :)
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar ik denk dat mensen op een rommelmarkt niet genoeg waarde zien in je spullen en dat is zonde. Je bent wellicht beter af op een ambachtmarkt of kunstmarkt.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Inderdaad, rommelmarkt is slecht idee. Dan ga je verkeerdelijk denken dat er geen markt is voor je houten speelgoed en stopt het daar voor je. Een ambachtenmarktje trekt een ander soort publiek, dat handgemaakte dingen kan appreciëren.
 
P

Pel

Guest
Hobby markten, daar zie je van allerlei hobbyisten, van kralen rijgen, tot met de mond schilderen, kaarten maken enzz..

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Nou Jolien, een rommelmarkt is voor rommel in eerste instantie, oud spul enzo, beetje tweedehands half opgebruikt, ik schat jouw vaardigheden hoger in dan rommel.
M'n ex stond vroeger wel op hobbymarkten met zelfgemaakte sieraden en kaarten en soms liep dat leuk en soms was het ook wel 'ns minder en sta je de hele dag voor weinig want je betaalt ook voor een kraam.
Ik kan je wel vertellen dat een website maken echt niet moeilijk is, zeker niet in wordpress (gratis) en een abonnement bij een provider heb je al voor een paar euro in de maand.
Op die manier draai je het om; op een markt moet je maar afwachten of iemand iets wil kopen wat jij gemaakt hebt terwijl met een eigen website/shop dan maak je iets waar iemand om vraagt en verkoop je dus gegarandeerd omdat iemand een bestelling plaatst en je hebt zelf in de hand of en hoeveel bestellingen je aanneemt.
M'n schoonzusje vroeger die deed dat ook en na een zekere aanlooptijd kreeg ze het wel steeds drukker ermee.
Ik wil je niet pushen hoor maar een website en de provider is zo gepiept dus als je daar tegenop kijkt laat je dan niet ontmoedigen.
Het is dat je in België woont en ik in Noord Holland anders zou ik je er mee kunnen helpen en ik weet wel bijna zeker dat er hier op het forum mensen zijn die dichterbij wonen en je best willen helpen met het opzetten van een site.
Maar goed; misschien bevalt het je wel zoals het nu gaat.
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Heb hier ook wel al eens over nagedacht! Omdat ik toch al enkele vraagjes gekregen heb. Maar heb besloten voor mezelf om me dit jaar nog aan mijn doel te houden, om het speelgoed voor de arme kinderen te maken. En dan naar volgend jaar toe zie ik het wel, als ik nog zin heb doe ik gewoon lekker verder. Het idee was ook om eens op een rommelmarkt te gaan staan (doen we normaal 2maal per jaar, maar dit jaar door omstandigheden niet) en om dan eens te kijken of de mensen er naar happen :).
Maar voor echt een website te beginnen dat is nog een brug te ver :)

Als ik Jolien zo beluister, krijg ik toch de indruk dat ze nu antwoorden krijgt op een vraag die ze niet echt concreet heeft gesteld. Ik vind het juist zo mooi dat zij onbaatzuchtig speelgoed maakt voor medemensjes die het moeilijk hebben. Dat ze hoopt daarmee weer wat levensvreugde en speelplezier aan hen te kunnen geven. Als ik haar zo beluister speelt er geen belang om momenteel op markten te gaan staan en websites te maken...... Laten we haar bemoedigen in het mooie werk dat ze nu doet!!,

Fons
 
Laatst bewerkt:

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Als ik Jolien zo beluister, krijg ik toch de indruk dat ze nu antwoorden krijgt op een vraag die ze niet echt concreet heeft gesteld. Ik vind het juist zo mooi dat zij onbaatzuchtig speelgoed maakt voor medemensjes die het moeilijk hebben. Dat ze hoopt daarmee weer wat levensvreugde en speelplezier aan hen te kunnen geven. Als ik haar zo beluister speelt er geen belang om momenteel op markten te gaan staan en websites te maken...... Laten we haar bemoedigen in het mooie werk dat ze nu doet!!,

Fons
Klopt Fons, vraag die ik niet echt gesteld heb, maar natuurlijk waardeer ik de adviezen :) en hou ik ze zeker in mijn achterhoofd! Maar voorlopig dit jaar doe ik nog verder zoals ik bezig ben ! :D
Toch bedankt voor de adviezen van de website enzovoort :)
Groetjes Jolien
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
De Creatiedroom Christmas Truck is klaar! Een hele zoektocht naar de juiste verhoudingen en telkens bepaalde onderdelen opnieuw maken... het was een heel proces. En ben er nog niet helemaal tevreden over ;). Nu ik de afmetingen van de onderdelen weet kan het zijn dat er nog wel eens een betere verschijnt haha.
Hier is ie dan
IMG_20160831_190642.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.