Stanley schaaf laat sporen achter

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.768
738
Enschede, Twente
Het is een foute veronderstelling dat een vlak geschuurd stuk staal ook werkelijk vlak is. Onder een sterk vergrotende microscoop zie je dat het een kraterig landschap is; dat is eigen aan de moleculaire structuur. Bij het bewerken/schuren/polijsten is het onvermijdelijk dat er resten achterblijven in die poriën. Vandaar de gewoonte om met was de boel af te sluiten.

(Het kan zijn dat ik het helemaal fout heb. Ik heb geen wetenschappelijke opleiding gedaan. Dit is een opvatting gebaseerd op het verwerken van veel bronnen gedurende vele jaren. Wie het beter weet, corrigere mij — je bent nooit te oud om te leren…)
 

Casparr

Nieuw lid
23 feb 2020
6
0
Ik heb inmiddels de zool ingewreven met een kaars, dit heeft het inderdaad verholpen!
De kans bestaat dat het inderdaad toch het reinigingsmiddel geweest is waarmee ik de zool schoon gemaakt heb. Dank voor alle tips en het meedenken, ik kan weer verder!
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
De kans is bijna 100% dat je de zool na het schuren niet voldoende gereinigd hebt... zowel het metaalschuursel als een verkeerd schoonmaakmiddel en niet voldoende drogen. Zo'n geribbelde zool is uberhaupt lastig schoonmaken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.