Spantangen voor OF 2000E

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.952
3.516
Dan heb je de belangrijkste wel. Je wil een moer die geschikt is voor de draad op je as en de conus van je spantang. Ik zit wel te zoeken, maar omdat festool de moer en de spantang koppelt, kopen mensen uit armoede maar een hele dure festool set. De draad zal wel iets van m16 of m18 x 1,5 zijn.

• Leuk
Waarderingen: boudewijn_de_bouwer

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
97
34
Nog eens alles nagekeken en gemeten.
De draad van de OF2200 en de ELU Mof177 is M22 x1.
De spantangen die ik gebruik zijn OZ12 zoals in de foto is aangegeven. Deze zijn in diverse maten te bestellen.
Ik kan helaas niet meer achterhalen waar ik de nuts vandaan heb gehaald. Op Aliexpres zie ik alleen maar M20 x 1 nuts. Sorry voor de verwarring.
M22 x 1 nuts heb ik wel gevonden bij Trend in de UK en bij Sauter.CCBC27EF-1635-42EE-B03D-C34EC5240A9F.png208F8170-845E-4A3E-9A17-71FC2AA6DDA8.png

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
424
161
Zuid Holland
Nog eens alles nagekeken en gemeten.
De draad van de OF2200 en de ELU Mof177 is M22 x1.
De spantangen die ik gebruik zijn OZ12 zoals in de foto is aangegeven. Deze zijn in diverse maten te bestellen.
Ik kan helaas niet meer achterhalen waar ik de nuts vandaan heb gehaald. Op Aliexpres zie ik alleen maar M20 x 1 nuts. Sorry voor de verwarring.
M22 x 1 nuts heb ik wel gevonden bij Trend in de UK en bij Sauter.Bekijk bijlage 129046Bekijk bijlage 129047
Dank je wel, dat is dan passende moer voor een schappelijke prijs!

Dan hebben we dus een moer gevonden, maar als ik daar een losse spantang bij wil doen die op een OF2200E past...

Bij Sautershop vind ik voor ELU en dewalt ook de stevig geprijsde spantangen:
Die dewalt is dan ook gewoon 56 euro. Komt nog invoer en verzenden bij.

@chevy66 jij meldde aan het begin van het topic dat je in de UK ook goedkopere spantangen kunt vinden. Heb je wellicht een linkje voor mij? Als ik dan nu moer + spantang gevonden heb en dat betaalbaar is, ben ik er.

Grappig, ik dacht dat ik best wel eea van gereedschap wist, maar ik merk hier nog wel wat hiaatjes in mijn kennis. Gelukkig hebben we dit forum met helpende mensen :)

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
309
69
Grönnen
Ik duikelde even snel een link op uit een email van al weer een poos terug, verder heb ik me er even niet in verdiept, sorry, ik hoop dat anderen er meer over kunnen vertellen.
Het is me wat met het puzzelen cq zoeken naar de juiste spullen zoeken, daar gaat bij mij heel wat tijd in zitten.

• Leuk
Waarderingen: boudewijn_de_bouwer

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
424
161
Zuid Holland
Ik duikelde even snel een link op uit een email van al weer een poos terug, verder heb ik me er even niet in verdiept, sorry, ik hoop dat anderen er meer over kunnen vertellen.
Het is me wat met het puzzelen cq zoeken naar de juiste spullen zoeken, daar gaat bij mij heel wat tijd in zitten.
Oh sorry, dat had ik niet door. Dank voor de link.
Dat zoeken is wat me tegenvalt. Ik merk dat ik nu in een paar jaar best wat mooie dingen kan maken, maar eigenlijk wel met behulp van spullen die als set verkocht worden. Hier heb ik nog te weinig kaas van gegeten.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.