Sluitlat

Jacky

Actieve deelnemer
30 nov 2020
44
0
bedankt allemaal voor de tips,

in de kast zouden ook nog twee lades moeten komen ,

is het verstandig om deze ook van meubelpanelen te maken ? of word dit in een ander houtsoort gedaan
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.192
1.972
Klein-Brabant, Vlaanderen
bedankt allemaal voor de tips,
in de kast zouden ook nog twee lades moeten komen ,
is het verstandig om deze ook van meubelpanelen te maken ? of word dit in een ander houtsoort gedaan
we delen met vreugde al onze ervaring met jou
voor de harmonie zou ik de voorkanten in hetzelfde materiaal als de deuren maken
voor de lades zelf zou ik aarzelen om die in mdf (het materiaal van de meubelpanelen te maken)
of is het een ander materiaal ?
 

Jacky

Actieve deelnemer
30 nov 2020
44
0
we delen met vreugde al onze ervaring met jou
voor de harmonie zou ik de voorkanten in hetzelfde materiaal als de deuren maken
voor de lades zelf zou ik aarzelen om die in mdf (het materiaal van de meubelpanelen te maken)
of is het een ander materiaal ?
De kast zelf word in meubelpanelen gemaakt en de fronten in mdf of eiken fineer ben ik nog niet uit ?

Dus in welk materiaal zouden jullie de schuiflades maken , veel zie ik het met multiplex dan maar dan moet ik dit ook nog verven .
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.192
1.972
Klein-Brabant, Vlaanderen
De kast zelf word in meubelpanelen gemaakt en de fronten in mdf of eiken fineer ben ik nog niet uit ?
Dus in welk materiaal zouden jullie de schuiflades maken , veel zie ik het met multiplex dan maar dan moet ik dit ook nog verven .
ik veronderstel dat je vraagt naar het materiaal voor de bak van de laden

dat kan in meubelpaneel of de gefineerde mdf of mpx

het meubelpaneel zal mdf of vezelplaat zijn
als het meubelpaneel wit is, dan krijg je uiteraard een witte bak
voor mij is dat een kwetsbare kleur, waarop je snel vlekken en krassen zal zien
maar dat is geen technisch aspect

op eiken fineer zal je veel minder 'vervuiling' zien
zowel bij meubelpaneel als eiken fineer zal je de zaagkanten, in dit geval de bovenkanten af moeten werken door te fineren

in theorie kan je de bodem van de bak in hetzelfde materiaal als de wanden maken
8 mm dikte volstaat, maar dat kan ook 18 mm zijn

de fronten komen op de bak ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.