Slijphulp van Katz Moses

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
386
159
Mohoo.
Lopen die op de slijpsteen of er net naast?
Precies dat. Ik kon er niets mee. Gelijk weer verkocht.

De hongdui HD29 is een stuk fijner. Wel een druppel olie tussen het wiel en as doen. Loopt dan een stuk soepeler.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.769
3.690
Gaanderen
Ik gebruik diamant platen. De wielen houden zich goed. Al heb ik de eerste gemold. Ik heb ook reserve wielen. Weet niet hoelang dit leverbaar blijft. Als je breede beitels wil moet je de wielen naar binnen zetten en bij smalle naar buiten. Ik heb er dus 2 want als je hetniet in de gaten hebt kan het je een wiel kosten. Van het stalenplaatje heb ik geen last.

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
386
159
Mohoo.
Als je alleen netjes voor en achteruit beweegt, dan is er geen probleem. Maar ik probeer zoveel mogelijk het hele oppervlak van de wetsteen te gebruiken en daardoor kwam ik telkens naast de steen terecht met de wieltjes.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.769
3.690
Gaanderen
dat mensen zulk prularia aanschaffen, leer uit de hand slijpen.
Ik vind het een goed stuk gereedschap en dus geen prullaria. Jouw aanname dat mensen die slijphulpstukken gebruiken niet uit de hand kunnen slijpen is lang niet altijd waar. Ik kan prima uit de hand slijpen. Hobby's kunnen verschillend zijn. Ik geniet van een mooi stuk rood gereedschap. En ja, uit de hand krijg je zeker hetzelfde resultaat.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.