Serre Joints (Sergeanten)

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Het mooiste is toch wel om deze persen aan een wand te monteren,of op een grote tafel waar je rondom om heen kan lopen,maar die mogelijkheid was er niet bij mij dus toen voor een nette prijs verkocht.
Heb me toen ook voorgenomen om nooit meer grote projecten met staal te beginnen,want het is smerig werk als je de laatste jaren veel met hout bezig ben geweest.

Een paar maten die ik nog weet.
-koker wanddikte 4mm.
-trapezium draad diam.16mm.
-gewicht per st. +/- 14,5 kg.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ornament en Eric55

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
De klemmen zijn hier nog telkens in gebruik en nog altijd veel plezier van!
Het geeft meer voldoening als je je eigen gereedschap kan maken, en het goed presteert.
Ik heb er al heel wat balken e.d in gehad en nog niks krom of zo.
Het mooiste is toch wel om deze persen aan een wand te monteren,of op een grote tafel waar je rondom om heen kan lopen,maar die mogelijkheid was er niet bij mij dus toen voor een nette prijs verkocht.
Heb me toen ook voorgenomen om nooit meer grote projecten met staal te beginnen,want het is smerig werk als je de laatste jaren veel met hout bezig ben geweest.
Jammer Peter, is toch een mooi stuk gereedschap van degelijke kwaliteit dat je niet zo in de winkel koopt!
En inderdaad, metaalbewerking is wat smeriger werk, maar ook het eindresultaat daarvan geeft vaak veel genoegdoening.(y)
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Zijn mooie klemmen wel veel werk om te maken ,
Bij vander most in slagharen kan je zelf het ijzer op maat zagen daar scheelt veel zaagwerk thuis als je zelf
Geen zaagmachine hebt, wel van tevoren goed de maten en aantallen op papier zetten ,
Denk dat hier ook wel leden zitten met een goede kolomboormachine die wel wat willen boren ? Mocht men
Geen kolomboormachine in bezit hebben
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Van mij kant is er geen enkel probleem als het nagemaakt wordt,maar maten en een tekeningen zijn er niet.
is toch een prachtig ontwerp
waarom neem je er geen patent op, of bied je jouw ideeën te koop aan ?
dan heb je er een andere voldoening aan
ik denk dat zo iets nog niet op de markt is
waarmee ik niet schrijf dat alles in geld uitgedrukt moet worden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.