Schuurpapier voor schuurschijf diameter 400 mm

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Voor mijn draaibank heb ik een set schuurschijven gemaakt met een bijbehorend oplegtafeltje. Bij Baptist kon ik schijf-schuurpapier vinden van 300 mm. Op zich werkt het goed. Toch zou ik heel graag een grotere diameter kunnen gebruiken, 400mm, maar ik kan er geen goed verkoopadres van vinden. Iemand hier met een goede tip?

Btw: P80 of P100 is goed.
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Reageerders bedankt voor het meedenken. Inmiddels heb ik besloten dat ik toch geen 400 mm schijf wil gebruiken. Nee, is niet wispelturig ;), het heet learning by doing. Het gebruik van zo'n schuurschijf is nieuw voor mij en ik deed nu de ontdekking dat de schijf dichter bij de omtrek veel agressiever schuurt dan dichter bij het middelpunt. Logisch natuurlijk, snap ik, maar zelfs een theoreticus als ik leert sommige dingen door ondervinding. Ik heb ook ontdekt hoe je dit verschil in 'schuursterkte' kunt compenseren, daardoor heb ik geen 400 mm schijf meer nodig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.