grote schijfschuurmachine, waar te koop?

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Beste leden,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een grote schijfschuurmachine. De grootste die ik nu kan vinden is 300mm maar wil eigenlijk iets tussen de 400-500mm. Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden? Gewicht speelt wel een factor, ik zag op marktplaats een paar machines staan maar deze zijn een paar 100 kilo...
Ik ben ook het kijken voor een zelfbouw machine maar ik kan lastig grote vellen schuurpapier vinden, heeft iemand misschien nog tips? Ik hoor het graag.

met vriendelijke groet,

Lars
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Voor een schijfschuurmachine weet ik niet direct iets. Voor grote vellen schuurpapier weet ik wel een oplossing. Tot op de mm juist gemaakt. Neem eens contact op met de firma CIBO in Tildonk.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
Hoe groter de schijven, hou zwaarder de machine. Groot schuurpapier kan je op de rol kopen. Je maakt het ruwweg op maat en plakt het op de schijf. Wat uitsteekt steek je er met een scherpe beitel af.
 
  • Leuk
Waarderingen: luk knops en jaap

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Bedankt voor de reacties, ik ga even contact opnemen met Peulen.
Verder bedankt voor de tip van Metaaltechniek, deze kende ik nog niet maar heeft een interessant assortiment..
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Zoek je een nieuwe machine? Of een gebruikte? En wat is je budget?
nieuw bestaan deze machines wel, maar dan moet je niet schrikken van de prijs. 2500- tot 5000,- (frommia Zimmermann Hema)
Ik heb ooit een gebruikte frommia 805 schijf band schuurmachine gekocht en gerestaureerd. Ik vind het een prettig beestje, met ingebouwde wielen om hem te kunnen verplaatsen.
Mocht je interesse hebben dan heb ik ook nog een lichtere variant staan die ik eventueel wel wil verkopen. Ik had deze gekocht omdat ik ook een machine met fijner schuurpapier wilde. In de praktijk gebruik ik hem alleen nauwelijks. Zal de diameter van de schijf even voor je opmeten... ik geloof 500 mm. Als je interesse hebt zal ik foto’s maken. Het is een model zoals ik heb toegevoegd in de afbeelding.
Hartelijk, Rik
 

Bijlagen

  • BDE2DE90-5069-4EAE-8C83-4EAB1276F994.jpeg
    BDE2DE90-5069-4EAE-8C83-4EAB1276F994.jpeg
    86,5 KB · Weergaven: 33

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Zoek je een nieuwe machine? Of een gebruikte? En wat is je budget?
nieuw bestaan deze machines wel, maar dan moet je niet schrikken van de prijs. 2500- tot 5000,- (frommia Zimmermann Hema)
Ik heb ooit een gebruikte frommia 805 schijf band schuurmachine gekocht en gerestaureerd. Ik vind het een prettig beestje, met ingebouwde wielen om hem te kunnen verplaatsen.
Mocht je interesse hebben dan heb ik ook nog een lichtere variant staan die ik eventueel wel wil verkopen. Ik had deze gekocht omdat ik ook een machine met fijner schuurpapier wilde. In de praktijk gebruik ik hem alleen nauwelijks. Zal de diameter van de schijf even voor je opmeten... ik geloof 500 mm. Als je interesse hebt zal ik foto’s maken. Het is een model zoals ik heb toegevoegd in de afbeelding.
Hartelijk, Rik
Hoi RIk,

Ik heb je (als goed is) een bericht gestuurd, dit bericht is even voor de zekerheid.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Hoi RIk,

Ik heb je (als goed is) een bericht gestuurd, dit bericht is even voor de zekerheid.
Klopt. Vandaag hele dag bezig geweest op locatie. Net optijd klaar voor de kerst (op de plintjes en het stellen na dan)
Ik ga morgen even foto’s voor je nemen. Mag ik die naar een e-mail sturen? Foto’s zijn vrijwel altijd te groot om te uploaden. (Waarom de foto’s in dit bericht wel lukken is mij een raadsel. )
Gr Rik
 

Bijlagen

  • A3DD4DEC-A4BF-4550-B42D-C0C47175DC3C.jpeg
    A3DD4DEC-A4BF-4550-B42D-C0C47175DC3C.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 26
  • C743F367-7F5B-44C2-BCC8-1686CA75B0B9.jpeg
    C743F367-7F5B-44C2-BCC8-1686CA75B0B9.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 23

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Klopt. Vandaag hele dag bezig geweest op locatie. Net optijd klaar voor de kerst (op de plintjes en het stellen na dan)
Ik ga morgen even foto’s voor je nemen. Mag ik die naar een e-mail sturen? Foto’s zijn vrijwel altijd te groot om te uploaden. (Waarom de foto’s in dit bericht wel lukken is mij een raadsel. )
Gr Rik
Weet iemand of er iets met forum lid Lars is gebeurd? Ik heb hem netjes gemaild en een persoonlijk bericht gestuurd, maar hij reageert niet. Best gek toch, eerst een vraag stellen en dan niet meer reageren. Daarom dacht ik dat er misschien iets anders aan de hand is waardoor hij niet kán reageren.
Ik hoor het graag.
Gr
Rik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.