schroeventest

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik heb geen De Walt; ben ook niet de doelgroep van De Walt.
In mijn ervaring is er een duidelijk kwaliteitsverschilt tussen de Bouwmarkt "eigen merk" schroeven en de kwaliteitsmerken die je elders haalt. Ook de no-names van Eco Tools zijn van een veel betere kwaliteit dan de ellende van de Bouwmarkt (merkschroeven uitgezonderd uiteraard).

Zal allemaal waar zijn wat je hier schrijft, maar het ging mij om de term 'chinese meuk'
Wie zegt dat die bouwmarkt 'eigen merk' uit China komen? Wie zegt dat de 'no-names' van Eco-Tools NIET uit China komen?
't is zo goedkoop om iets waar de kwaliteit minder van is als chinese meuk weg te zetten. Het land waar het vandaan komt maakt weinig tot niets uit. 't Gaat om de kwaliteitscontroles en het eindproduct.
 

Henk Fokkema

Nieuw lid
16 mei 2014
5
0
Zijn denk ik ook niet de goedkoopste schroeven die van Borgh maar volgens mij zeker het testen waard lijken soms wel onverwoestbaar voordelen van deze schroeven zijn mooi slank,
wat ik soms wel een nadeel vind is dat de kop zo goed vreest dat hij het hout haast niet aantrekt.
Ps heb ooit schroeven van 4,5mm x 70mm in asobe gedraait zonder voor boren ook 5.0 x 80 zonder voorboren is dan wel zo er in oke maar er weer uit dan breken ze.
ook schroeven van 120 mm(ik geloof zelfs dat 140 en 160mm in 5.0 mm is) zijn nog gewoon in 5.0 mm te verkrijgen en nee die breken niet in gewoon hout zonder voorboren heb ik iig niet vaak mee gemaakt.
su6 met het verdere testen.
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Zal allemaal waar zijn wat je hier schrijft, maar het ging mij om de term 'chinese meuk'
Wie zegt dat die bouwmarkt 'eigen merk' uit China komen? Wie zegt dat de 'no-names' van Eco-Tools NIET uit China komen?
't is zo goedkoop om iets waar de kwaliteit minder van is als chinese meuk weg te zetten. Het land waar het vandaan komt maakt weinig tot niets uit. 't Gaat om de kwaliteitscontroles en het eindproduct.


In ieder geval heb ik niets met inferieure zooi uit China. Wie het ook verkoopt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.572
Gaanderen
Je staat verbaasd als je weet wat er allemaal uit China komt, ook veel merken. Niets mis mee zolang je de kwaliteit controleert.
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Dat weet ik. In China kun je ook goede spullen kopen, tot en met Bosch Blauw aan toe. Die hebben echter hun eigen kwaliteitsmensen aan de band staan.
Alleen geldt dat helaas niet voor het merendeel van de spullen uit China die bij ons in de winkelschappen terechtkomen.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Vandaag de mogelijkheid gehad om met de vertegenwoordiger van JD en iemand van de afdeling van gereedschap van Hornbach te praten over deze test. We hadden er over dat spax slechter uit de test kwam dan de schroeven van Hornbach. Volgens de vertegenwoordiger heeft het te maken dat de pozidrive schroeven slapper zijn dan de torx schroeven. De pozidrive schroeven hebben de bit opname een stuk dieper in de kop zitten dan torx.

Ze gaven ook al aan dat je daardoor de schroeven in deze test niet kon vergelijken. Ze rade aan om een test te doen met de zelfde bit opname.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Vandaag de mogelijkheid gehad om met de vertegenwoordiger van JD en iemand van de afdeling van gereedschap van Hornbach te praten over deze test. We hadden er over dat spax slechter uit de test kwam dan de schroeven van Hornbach. Volgens de vertegenwoordiger heeft het te maken dat de pozidrive schroeven slapper zijn dan de torx schroeven. De pozidrive schroeven hebben de bit opname een stuk dieper in de kop zitten dan torx.

Ze gaven ook al aan dat je daardoor de schroeven in deze test niet kon vergelijken. Ze rade aan om een test te doen met de zelfde bit opname.
Neem ik mee in de volgende test
Voldraad en deeldraad horen ook in een verschillende categorie zo ook de zelfverzinkende schroeven
Lijkt me toch beter dat er door meerdere mensen samen en een grote hoeveelheid schroeven van verschillende pluimage te testen
Ook manieren hoe en welke materiaal zou ik nog meer over willen weten
Wat die kleine dingetjes toch kunnen doen :)
 

rick76

Actieve deelnemer
8 nov 2015
76
1
De kogel bij is door de kerk voor wat betreft de schroeven. Ik heb gekozen voor het merk Woodies. Ik heb de volgende maten maar genomen
200 stuks 3.5x20
200 stuks 4.0x30
1000 stuks 4.0x40
400 stuks 4.0x50
400 stuks 4.0x60
400 stuks 4.0x70
200 stuks 5.0x50
200 stuks 5.0x60
200 stuks 5.0x70
100 stuks 6.0x120

en dat voor een prijs van 80,- Euro! ik keur het goed:cool:
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Dat weet ik. In China kun je ook goede spullen kopen, tot en met Bosch Blauw aan toe. Die hebben echter hun eigen kwaliteitsmensen aan de band staan.
Alleen geldt dat helaas niet voor het merendeel van de spullen uit China die bij ons in de winkelschappen terechtkomen.

Gobert; ik wil toch wel even iets zeggen/nuanceren en dit heb ik al 'ns eerder gezegd op dit forum als mensen het weer 'ns over Chinese troep hebben.
De Chinezen kunnen wel kwaliteit leveren maar dat willen Westerse bedrijven niet, die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Ik heb wel 'ns formaatzagen gezien die z'on 15000 dollar kosten, ik denk niet dat dit troep is.
Ze bouwen wolkenkrabbers tot wel 500 meter hoog, denk jij dat die kraan die verankerd zit aan dat gebouw om zo hoog te kunnen komen dat dat pisbakkenstaal is?
Ik denk het niet.
Voorlopig bouwen wij hier niet hoger dan zo'n 100 meter.
Ze maken straaljagers en sturen tegenwoordig raketten naar de maan, geloof maar dat die niet meteen uit de lucht vallen.
Ook het meubelmaken wat ze doen staat op een hoger niveau dan wat wij hier maken en zelfs de Japanners met hun mooie verbindingen hebben het vooral van de Chinezen afgekeken.
Ik heb een Chinese buizenversterker van 560 euro en een vriend van mij had een Krell met 2 monoblokken als voorversterker en een aparte eindbak bij elkaar zo'n 5000 euro.
We hebben het wel'ns bij elkaar gezet en een middag luisteren en zelfs hij gaf toe dat hij het prettiger luisteren vond naar die Chinees.
Als ze dat allemaal kunnen dan kunnen ze ook wel wat spijkers maken of een bovenfrees, het is echter de Westerse fabrikant die de boel uitknijpt in z'n zucht naar snelle winst.
Ben benieuwd of je na dit gezegd hebbende je nog steeds Chinees gelijksteld aan meuk/troep.
 
P

Pel

Guest
Aardige discussie, waar een schroeventest al naar toe kan leiden, de Chinezen maakte vele jaren geleden nogal wat rommel, echter dit vooroordeel is tegenwoordig niet altijd meer waar. Als je eenmaal de naam hebt van bras maken dan is die moeilijk kwijt te raken! Als je Chinese of westerse producten koopt voor een prijs wat te mooi is om waar te zijn dan weet je wel hoe laat het is. Kwaliteit betaal je nu eenmaal, als ik een Stanley blokschaafje 9 1/2 koop moet ik daar de bramen van afvijlen, de beitel vlakken en zelfs de zool vlakken, met een Lie Nielsen hoeft dat niet. Zo is het ook met Chinese producten, je zult er verstelt van staan hoe vaak je een chinees product in je handen hebt wat kwalitatief een goed product is, wat je op dat moment niet weet dat het een chinees product is.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
En dan koop je een europeesch merk en dan heeft die fabrikant ineens bedacht dat onderdelen uit China ook voldoen.

Mijn eerste sneeuwfrees heeft het begeven na 6 jaar. Was een Canadiana, is een Briggs & Stratton merk. Economisch niet reparabel, gewoon totaal versleten.
Heb toen voor de helft van de prijs een chinees gekocht, is nu al 4 jaar oud, werkt prettiger en gaat de 6 jaar zeker halen. Als ie kapot gaat haal ik lachend een nieuwe.

Maar die Lie Nielsen......Nielsen is natuurlijk een zweedse naam, maar dat Lie........
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Willem,

ik heb nog geen Chinees spul gezien met een goede kwaliteit. Sowieso is er in het westen altijd iets beters te vinden.
de gelijkwaardige Chinese "Mafell"of "Festool" moet ik nog tegen komen.
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Loop alle losse onderdelen er maar eens op na, zal je verbazen hoeveel spul erin zit afkomstig uit China, ook in maffel en festool. Maar Chinezen zijn niet achterlijk of zo, zij maken ook A-kwaliteit spullen of beter. Dat je beter een festool kan kopen ipv een onkywonky daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in maar dat zegt niks over de kwaliteiten van de Chinezen, eerder iets over de zuinige en gierige aard van sommige mensen om vooral niet te veel te willen betalen dat zie je in allerlei goederen terug.
 

bartos

Actieve deelnemer
10 mrt 2012
113
10
Flevoland
www.cashbackxl.nl
Willem,

ik heb nog geen Chinees spul gezien met een goede kwaliteit. Sowieso is er in het westen altijd iets beters te vinden.
de gelijkwaardige Chinese "Mafell"of "Festool" moet ik nog tegen komen.

Alles wat elektrisch is en je in je handen hebt komt uit china. Geheel of deels :) Het komt niet door de markt waar het gemaakt wordt maar door de westerse inkopers. Die te goedkoop willen.

De Chinese troep die je hier in de bouwmarkt ziet liggen worden niet verkocht in de Chinese bouwmarkt. Of in de lokale gereedschapshandel. Neem elke trip in Shenzhen prima spul me terug voor een fractie van de prijs. (3/4 pijpklemmen voor 2.65 per set aandraaien met een verlengde buis en het gietstuk is nog heel)
Tangen die in dagelijks gebruik nog niet voor een knipex onder doen. (adereindhulsjes tang meerder segmenten draait nu al 2 jaar in een productie omgeving)
Wil je goed chinees spul voor een prachtprijs let op de merknaam in het chinees. Ook hun hebben een naam hoog tehouden ook al is het in het thuis land.

Ik koop al meer dan 10 jaar spullen prive uit china en heb nog geen problemen gehad die ik niet verwachte. Alles wat ik kocht en maar net die 10% meer betaalde dan de goedkoopste no-name heeft naar verwachting gepresteerd. (opladers en laadkabels zonder merk gaan snel kapot)

Al het no-name spul wat hier voor in Europa in de winkel ligt kan je links laten liggen.
Met het ontwerpen van nieuwe dingen zijn de chinezen nog niet heel goed daarom zie je nog geen innovative merken als mafell of festool. Alhoewel al die prima invalzaagjes van scheppach, triton en spero. Voor mijn gevoel toch echt in china zijn ontworpen. voor een heel wat betere prijs dan een festool. Top of de line? nee nog niet maar dat is ook een lastige markt.
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
De Chinese troep die je hier in de bouwmarkt ziet liggen worden niet verkocht in de Chinese bouwmarkt.
Net als het eten uit een chinees restaurant.... dat vreten ze zelf ook niet.

@Gobert:
ik heb nog geen Chinees spul gezien met een goede kwaliteit. Sowieso is er in het westen altijd iets beters te vinden.
de gelijkwaardige Chinese "Mafell"of "Festool" moet ik nog tegen komen.

Helaas is dat geen enkele steekhoudende uitspraak. Jij hebt nog geen chinees spul gezien met een goede kwaliteit. Ik heb nog nooit een Mafell gezien met goede kwaliteit.
Om de simpele reden dat ik nog nooit een Mafell gezien heb.
www.mafell.no klik op 'forhandlere' En zoek dan even de winkel die het dichts bij het midden van Noorwegen ligt.

Daarentegen hebben we een winkelketen de Biltema, en daar ligt (voornamelijk) gereedschap uit China, maar dat is absoluut prima spul. 10 jaar garantie op een doppendoos, tangen, schroevedraaiers voor leuke prijzen. De ratel van de Biltema doet het uitstekend en de duur betaalde Gedore die ik hiervoor had, is geen leven lang meegegaan maar de prijs was wel dat ik 'm kocht om een leven lang mee te gaan.
Let wel: privé gebruik en ik gebruikte een wringstaaf om iets los te trekken en daarna pas de ratel, om de dure Gedore te sparen.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.