Scheppach HM2 Combi tafel issue

J

j1eke

Guest
Vaesco verkoopt nog aardig wat van de slijtende onderdelen voor de oude Scheppachs. Je kunt ze ook naar andere onderdelen vragen, maar zulke haken lijken me inderdaad teveel gevraagd.
Vorig jaar nog een oude hmc2600 een heel stuk gereviseerd door tandwielen en lagers te vervangen, die hadden ze wel allemaal gewoon. Maar ook bij die zit er wel wat speling op de invoertafel. Wij hebben hem maar een beetje opgegeven als precisie-apparaat en gebruiken hem voornamelijk als vandiktebank voor douglas voor picknicktafels en dergelijke.

 

Duplex

Nieuw lid
23 feb 2022
23
3
Venlo
Hier beneden de fotos.

overal waar 1 staat is een slopgat.
overal waar 2 staat is geen slopgat.

Ik vermoed dat het een questie is van losdraaien en de inbus die ik omlijnd heb verstellen?

IMG_20220310_110409.jpg

IMG_20220310_110442.jpg


en de andere kant:

IMG_20220310_110400.jpg

IMG_20220310_110450.jpg

Nogmaals dank voor jullie meekijken en hulp!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.612
Zo te zien is alleen 2 een slobgat en draait de beugel om 1. Met de stelboutjes met borgmoer aan het einde van de beugel kan je ze afstellen. Als het slobgat in het huis voor bout 2 niet lang genoeg is, kan je het gat met een vijl of stiftslijper iets langer maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Duplex en Scheppie

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Zo te zien is alleen 2 een slobgat en draait de beugel om 1. Met de stelboutjes met borgmoer aan het einde van de beugel kan je ze afstellen. Als het slobgat in het huis voor bout 2 niet lang genoeg is, kan je het gat met een vijl of stiftslijper iets langer maken.

Dat lijkt me wel te kloppen ja.

Nummer 2 op de laatste foto moet je afblijven die heeft er sowieso niks mee te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Spaander en Duplex

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Nou, niks mee te maken en afblijven, als je de plaat met haak wilt verstellen zul je die bout toch moeten lossen, want hier scharniert de plaat om.
 
  • Leuk
Waarderingen: Duplex

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Nou, niks mee te maken en afblijven, als je de plaat met haak wilt verstellen zul je die bout toch moeten lossen, want hier scharniert de plaat om.
om het draaipunt te lossen draai je de imbus aan de binnenkant los. Ik kan me niet herinneren dat die helemaal doorloopt naar de bout op de laatste foto. En die imbus links op de 1e foto hoeft maar een heel klein stukje los dan scharniert hij prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Spaander en Duplex

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Dat horen we graag….. gelukkig hebben ze bij Scheppach meer verstand van handelen dan van hun machines… het zou me niet verbazen als het huidige management nog nooit een HM2 van dichtbij gezien heeft…
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Spaander en Duplex

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.