Schaven kist krijgt beitels nestje

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
706
738
de buurt van den bosch
Ik heb een klein kistje en die weegt met wat schaven,2 kapzagen wat beiteltjes en nog wat los gereedschap rond de 20 kilo.Deze zal wel rond de 50 kilo gaan,denk ik.En het is prachtig gereedschap wat gezien mag worden.
 

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
253
102
@knotwilg; ik wilde graag een mooie plek dan in de dozen maar ik ze telkens uithaalde om ze te beschermen. Hij is wel echt functioneel want hij staat naast mijn werkbank. De kist was mijn eerste poging om geheel met de hand een werkstuk te maken. Toen deze af was kwam eigenlijk pas het idee om er schaven in te doen. Eerlijk gezegd werk ik meestal niet met een bouwplan maar begin met een globaal idee dat ontwikkelt tijdens het bouwen. En zeker met de hand dimensioneren dan moet er wel eens wat meer vanaf omdat het net niet helemaal haaks is 😏
Ik kan hem nog prima tillen maar het idee is ook niet dat het een mobiele gereedschapskist moet zijn. Sterker nog, het is eigenlijk meer een schatkist geworden en elke keer dat ik hem open maken geniet ik daarvan. En goed onderhouden, scherp en goede kwaliteit gereedschap kunnen we hier denk ik allemaal waarderen.
Misschien moeten mijn zagen er ook nog in....
 
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
253
102
@mans: als werken productie is dan idd, maar gewerkt wordt er veel mee, het enige dat er niet vaak uitkomt is de LN no95 edge plane.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.