Samurai jig op een CNC

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Weet iemand een interessant adres om de samurai jig uit onderstaande link te laten frezen?


Ik heb via internet wel wat offertes gekregen maar omdat het om 1 stuks gaat, zijn de prijzen erg hoog. Wellicht terecht maar misschien kan het ergens goedkoper.
(Liefst regio eindhoven)
 

Slingerland

Nieuw lid
26 apr 2011
23
3
Lekkerkerk
Niet helemaal in jou regio maar kunnen het hier in de werkplaats wel op de CNC proberen.
Uit nieuwsgierigheid rond welke prijs zitten de online aanvragen? (Regio Krimpenerwaard)
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Niet helemaal in jou regio maar kunnen het hier in de werkplaats wel op de CNC proberen.
Uit nieuwsgierigheid rond welke prijs zitten de online aanvragen? (Regio Krimpenerwaard)

Gister toch nog een onverwachte mogelijkheid gekregen. Waarschijnlijk kan ik hem via het werk van mijn partner laten maken.

Ik heb prijzen van 115 a 120 euro per stuk. Het plexiglasplaatje alleen kost gemiddeld zo'n 12 euro. Ik vond het wat prijzig aangezien ik een compleet autocad bestand aan kan leveren. Uiteraard snap ik wel dat zo'n machine niet goedkoop is, maar die hoeven ze hopelijk niet terug te verdienen op zo'n plexiglas plaatje van 30x30cm
 
  • Leuk
Waarderingen: Martein_H

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.758
731
Enschede, Twente
Gister toch nog een onverwachte mogelijkheid gekregen. Waarschijnlijk kan ik hem via het werk van mijn partner laten maken.

Ik heb prijzen van 115 a 120 euro per stuk. Het plexiglasplaatje alleen kost gemiddeld zo'n 12 euro. Ik vond het wat prijzig aangezien ik een compleet autocad bestand aan kan leveren. Uiteraard snap ik wel dat zo'n machine niet goedkoop is, maar die hoeven ze hopelijk niet terug te verdienen op zo'n plexiglas plaatje van 30x30cm
Bij mij om de hoek is een Fab Lab (oftewel Makers’ Space). Daar kun je apparatuur, wo een cnc, tegen een geringe vergoeding gebruiken, eventueel met begeleiding. Dit soort locaties zijn er best veel, zeker in plaatsen met hoger onderwijs. Ook zijn er makers die hun werkplaats verhuren tegen niet al te hoge bedragen die ook de benodigde apparatuur hebben.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Bij mij om de hoek is een Fab Lab (oftewel Makers’ Space). Daar kun je apparatuur, wo een cnc, tegen een geringe vergoeding gebruiken, eventueel met begeleiding. Dit soort locaties zijn er best veel, zeker in plaatsen met hoger onderwijs. Ook zijn er makers die hun werkplaats verhuren tegen niet al te hoge bedragen die ook de benodigde apparatuur hebben.
aha dat klinkt interessant. Is dat Fab lab in Eindhoven? Ken het niet dus ik ga er naar kijken
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Zo moeilijk is het toch ook weer niet om zelf te frezen? Nauwkeurigheid is niet heel belangrijk.
 

Slingerland

Nieuw lid
26 apr 2011
23
3
Lekkerkerk
Gister toch nog een onverwachte mogelijkheid gekregen. Waarschijnlijk kan ik hem via het werk van mijn partner laten maken.

Ik heb prijzen van 115 a 120 euro per stuk. Het plexiglasplaatje alleen kost gemiddeld zo'n 12 euro. Ik vond het wat prijzig aangezien ik een compleet autocad bestand aan kan leveren. Uiteraard snap ik wel dat zo'n machine niet goedkoop is, maar die hoeven ze hopelijk niet terug te verdienen op zo'n plexiglas plaatje van 30x30cm

Zo dat is zeker aardig aan de prijs, maar ik begrijp menig bedrijf ook wel, die zitten vaak niet te wachten op dat soort klusjes ben ik bang. Mocht het toch nog nodig zijn staat de CNC hier paraat.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
305
Rosmalen
Hoe dik is het plexiglas? Zou het met lasersnijden ook lukken?
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
En anders mag je er wel een of twee voor mij maken voor op de Triton en/of de Katsu ;)
Dat is geen probleem. Heb hier een kleine Triton liggen en een kennis heeft de grote, dus zou daar de maten van kunnen overnemen. Welk type heb jij?

Een katsu ken ik niet, dus die zou dan opgemeten moeten worden.

Stuur maar een pb met je email adres.
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
In 8mm is de sterkte van plexiglas (gegoten kwaliteit) niet echt kritisch voor deze toepassing, er komt nauwelijks kracht op.
Voordeel van plexi tov polycarbonaat is dat het volgens mij iets minder snel krast.
(met de opmerking dat het natuurlijk beide kunststoffen zijn die niet super hard zijn dus ook plexi zal op den duur krassen)
 
  • Leuk
Waarderingen: maja158

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Vanochtend op de laser een voorbeeld gemaakt. Plexiglas 8mm.
Sterk zat! Zie opmerking van XL500SZ hierboven.
Met dank aan Twan voor het toesturen van het bestand.
Samurai-jig.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.