Sabre 250

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
103
12
Middelbeers (NB)
Hallo, even een vraagje… Wil een Record Power Sabre 250 kopen, maar is die werkelijk alleen bij Baptist te koop?? Kheb niks tegen Baptist, integendeel, maar vind een beetje vreemd als dat zo is… B.v.d.
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
582
156
Hallo, even een vraagje… Wil een Record Power Sabre 250 kopen, maar is die werkelijk alleen bij Baptist te koop?? Kheb niks tegen Baptist, integendeel, maar vind een beetje vreemd als dat zo is… B.v.d.
In Duitsland en België ook, maar Baptist is in NL iig dealer. Baptist is overigens niet duurde dan hen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

MrHLN

Actieve deelnemer
26 apr 2020
70
30
Noord-Holland
Dank voor de info! Heb je er toevallig zelf één? Heb je ervaring met Baptist? Kga morgen iig even bellen met hun…
Ik heb er een en ben er erg tevreden over. Nog niet mega veel gebruikt. Paar puntjes, meegeleverde zaagblad is prima om brandhout mee te zagen, maar dat is standaard bij lintzagen volgens mij. Daarnaast ben ik niet super kapot van de afzuiging. Ik heb de beide deurtjes geprobeerd af te dichten met wat van die isolatietape, dat helpt iets. In gebruik is die verder prima, vooral handigheid mee krijgen nog :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
736
290
RegioRotterdam
Ik ben er nogsteeds tevreden mee. Prima machine, lekker stabiel en als het moet pak je hem op en je legt hem achterin de auto.
Ik kan verder alleen maar beamen wat MrHLN zegt. Afzuiging kan een stuk beter. Ik heb er met wat pvc pijp een eigen systeem op gemaakt.
 

groentje

Actieve deelnemer
12 jul 2022
34
10
Limburg
Dank voor de info! Heb je er toevallig zelf één? Heb je ervaring met Baptist? Kga morgen iig even bellen met hun…
Ik heb Baptist persoonlijk altijd als prettig ervaren. Je wordt te woord gestaan door mensen met verstand van hetgeen ze verkopen en het (speciaal) assortiment is groot. Ook de service is zeer goed. Zo had ik een dubbel kruisstaal van Vertitas bij ze besteld en via de post laten bezorgen. Verpakking was in orde, maar het kruisstaal was duidelijk op de grond gevallen, zwaar beschadigd en de benen stonden scheef. Alsnog naar de winkel gereden vanuit mijn verwachting dat dit alleen in persoon opgelost kon worden en niet via de telefoon / mail. Dat was achteraf helemaal niet nodig. Er was geen enkele twijfel of discussie vanuit Baptist en ik kreeg direct een nieuwe. Nog even twee uur blijven hangen en het nodige gekocht ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe en Boktor026

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.515
973
Riemst
Er staat nog een heel mooie Jet te koop.
Kost wel wat meer dan de Record, maar is ook een paar klasse hoger.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

RoboW

Actieve deelnemer
31 jan 2019
137
35
Headvillage
Er staat nog een heel mooie Jet te koop.
Kost wel wat meer dan de Record, maar is ook een paar klasse hoger.
Gebaseerd op eigen ervaring of ... ?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.515
973
Riemst
Neen, ik heb een Hammer NN4400. Ik ben dus al voorzien.
Maar Jet maakt gewoon goede machines, dat weet ik wel.
Die Jet is een van een heel andere klasse dan de Record Power. In alle opzichten.
Zoals een paar mensen aangegeven hebben zal je met de Record een prima machine hebben als je er een goed lint op legt. De Jet heeft ook dubbel zoveel vermogen als de Record. Afhankelijk van wat je wil zagen kan dat ook wel een belangrijk voordeel zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

JoopVerbe

Actieve deelnemer
3 dec 2020
103
12
Middelbeers (NB)
Neen, ik heb een Hammer NN4400. Ik ben dus al voorzien.
Maar Jet maakt gewoon goede machines, dat weet ik wel.
Die Jet is een van een heel andere klasse dan de Record Power. In alle opzichten.
Zoals een paar mensen aangegeven hebben zal je met de Record een prima machine hebben als je er een goed lint op legt. De Jet heeft ook dubbel zoveel vermogen als de Record. Afhankelijk van wat je wil zagen kan dat ook wel een belangrijk voordeel zijn.
Ik begrijp dat een Hammer of een Jet een heel andere machine is met een veel groter vermogen en veel meer mogelijkheden… Echter ben ik slechts een bescheiden hobyist met een beperkte hobby ruimte. Een schuurtje van 3x3 mtr. (buitenwerks!) waar ook de nodige huishoudelijke opslag en 2 fietsen in staan waardoor er eigenlijk minder dan 2x3 mtr. overblijft. Toch nog een paar (stationaire) machines en een werkbank en de nodige handmachines dankzij French Cleat…. Maar iig bedankt voor je reactie.. 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Neen, ik heb een Hammer NN4400. Ik ben dus al voorzien.
Maar Jet maakt gewoon goede machines, dat weet ik wel.
Die Jet is een van een heel andere klasse dan de Record Power. In alle opzichten.
Zoals een paar mensen aangegeven hebben zal je met de Record een prima machine hebben als je er een goed lint op legt. De Jet heeft ook dubbel zoveel vermogen als de Record. Afhankelijk van wat je wil zagen kan dat ook wel een belangrijk voordeel zijn.
Nou ik ben het niet met je eens.
Je moet natuurlijk wel gelijkwaardige uitvoeringen vergelijken, maar dan zie ik echt geen vermogen dat 2x zo hoog is.
Wat de klasse betreft mag iedereen zijn eigen mening hebben.:cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe en Boktor026

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.515
973
Riemst
De info van Jet is niet helemaal duidelijk.
Bovenaan staat een vermogen van 0,95 Kw, verderop in de specificaties 500 Watt.
En bij Profishop geven ze 1000Watt op als vermogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
582
156
De info van Jet is niet helemaal duidelijk.
Bovenaan staat een vermogen van 0,95 Kw, verderop in de specificaties 500 Watt.
En bij Profishop geven ze 1000Watt op als vermogen.
De machines van Jet kun je waarschijnlijk industrieel gebruiken (lees continu). Heb er zelf een staande kolomboor van, is ook echt een juweel ❤️
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.762
2.604
Gaanderen
De info van Jet is niet helemaal duidelijk.
Bovenaan staat een vermogen van 0,95 Kw, verderop in de specificaties 500 Watt.
En bij Profishop geven ze 1000Watt op als vermogen.
Opgenomen en afgegeven vermogen misschien. En dan vind ik het verschil groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Ik heb Baptist persoonlijk altijd als prettig ervaren. Je wordt te woord gestaan door mensen met verstand van hetgeen ze verkopen en het (speciaal) assortiment is groot. Ook de service is zeer goed.
Ik kan bovenstaand alleen maar be-amen over de service van Baptist. Ze hebben verstand van en vertrouwen in hun spullen en staan achter hun klanten. 1 moeilijk boutje van een Metabo vandiktebank gebroken; Volgens Metabo moest vervolgens een heel onderdeel ter waarde van €120 vervangen worden. Een maand nadat er een onverklaarbare reparatie dankzij Baptist een vervanging werd.
Baptist is ook hier tussen gaan liggen en geen idee hoe ze het hebben opgelost, maar voor mij was het opgelost.
Gevolg is wel dat ik iedereen die Metabo Vandiktebank zou afraden, maar Baptist van harte aanraadt.
Goede service en vaak goede prijzen.

Zelf heb ik de Sabre 350 en het is een beest van een machine, wellicht zelfs wat overkill voor mijn gebruik, maar ik wilde er dikke stammen mee kunnen doorzagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoopVerbe

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.