Rubio ollie verwijderen ma 72 uur

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
In mijn optiek zal het suboptimaal blijven….. zonder een serieuze afname krijg je die oude kleur nooit uit de nerf van het hout. Dus alles serieus schaven of gewoon de planken in het geheel vernieuwen.

Anders proeven met verschillende afwerkingen eroverheen, maar dat ga je ook altijd zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Misschien een heel dom andwoord, maar als het een tint donkerder moet zijn kun je er dan niet gewoon overheen gaan. Of even testen op een rest stukje wat een menging van kleuren doet,
Nee dit gaat met dit product niet. Het is een 1 laags product. Door dat het een reactie aangaat met inhoudstoffen van het hout. Veeg je de 2de laag gewoon zo weg.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Goedenacht,

Dat is dus waarschijnlijk het geval. Weer opnieuw met korrel 40 beginnen. (Die witttige 'waas kan je licht opschuren met fijne korrel goed uitboenen). Maar dat is niet het probleem.

Ik ga verder erg goed met deze klant door 1 deur. Nu nog steeds. Maar ik heb haar vooraf gezegd wAt ze kon verwachten en heb toen skyrl aangeboden. Maar ze
Kende iemMland die een winkel heeft met parketten dus die wist het allemaal wel volgens haar. Coclussie: Rubio natural maar voor een wat lichtere hout kleuren zit daar gewoon5% wit doorheen en voor donkere kleuren is er een optie helemaal transparant. Nu wilt ze graag toch skyrl. Het gaat om een gang van enkele 4m2. Maar de woonkamer moet ook nog. Maar ik had al zo'n gevoel dat ze weleens zou kunnen terug komen op haar beslissing...
Je moet niet van de namen van de kleuren uit gaan. Want alles geeft een andere tint met het hout dat je hebt.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Misschien een heel dom andwoord, maar als het een tint donkerder moet zijn kun je er dan niet gewoon overheen gaan. Of even testen op een rest stukje wat een menging van kleuren doet,
Dat gaat niet goed: de nieuwe rubio hecht niet waar de vorige gehecht heeft en blijft op het hout staan. Het zal misschien iets donkerder worden, maar verwacht er niet te veel van.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
klinkt misschien maar raar maar het is de "White" die het meest naturel is bij eik... de meeste dealers hebben een stalen bord met eiken plankjes en de verschillende kleuren. Je kan ook testers kopen van 20ml
Werk zelf meestal met de pure of de white, geeft vind ik een mooi natuurlijk resultaat met een héél klein beetje wit in de nerven, maar zeker niet veel.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Is vloer opfrissen bij dit product dan zoals bij vernis: volledig afschuren en opnieuw beginnen?
Neen. Het slijt veel mooier / natuurlijker dan een vernis. Je kan gewoon bijwerken met het product zelf, al dan niet voorafgegaan door licht of zwaarder opschuren. Waar de oorspronkelijke laag niet aangetast is, zal de nieuwe echter minder of niet hechten. Het product doet echt aan als een olie die in het hout trekt, in tegenstelling tot een vernis die zich toch meer gedraagt als een laag erop.er bestaat ook onderhoudsolie van het merk zelf, maar op zich kan het perfect met het product zelf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.