Ringetjes in deurscharnieren

Albion Crafts

Actieve deelnemer
11 dec 2022
46
26
Veldhoven
Ik ga ervan uit dat het al opgelost is, maar Hornbach verkoopt messing opvulringen met een buitendiameter van 15. Binnenmaat is 8.5, dus die zou opgeboord moeten worden, maar deze kan je, ondanks dat de website zegt per pak, gewoon per stuk kopen voor ik dacht iets van 40 cent ofzo
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakkie

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
Een vraagje: Zijn dit soort ringen nu kogellagers? Of zijn het massieve bussen van messing of koper?
In dat laatste geval zou ik ze wel voor je willen maken. Ik heb misschien zelfs nog wel lagerbrons liggen in de goede maat. Geen kosten, alleen verzendkosten, kan door brievenbus.
Hoi Jan
Wat lief. Het zijn massieve ringen van messing of brons. Ik heb ze nog niet kunnen vinden. Zijn verder prachtige deuren dus je zou me er enorm mee helpen. Van waar ben je?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.143
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
Hoi Jan
Wat lief. Het zijn massieve ringen van messing of brons. Ik heb ze nog niet kunnen vinden. Zijn verder prachtige deuren dus je zou me er enorm mee helpen. Van waar ben je?
van waar jan is, kan je standaard hier zien
jan is een lieve behulpzame man
hij stelde voor om de ringen op te sturen
het kan ook bij een koffietje

1671018600690.png
 

Sjakkie

Actieve deelnemer
3 okt 2020
35
11
Haaglanden
Inmiddels opgelost met behulp van @Jan van den Broek en @ZotVanHout waarvoor heel veel dank heren! Jan maakte passende ringetjes en de deuren gaan weer normaal open en slepen niet meer over de grond. Deze dame is heel blij! Iedereen nog heel veel dank voor het meedenken. Zeer gewaardeerd 🙏🏻 Bijgaand een foto van een scharnier met originele Jan ring erin ☺️
 

Bijlagen

  • FFBB5982-8786-407A-AEE8-C5C8644F49E6.jpeg
    FFBB5982-8786-407A-AEE8-C5C8644F49E6.jpeg
    103 KB · Weergaven: 24

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Af en toe wat naaimachine olie tussen de lagers doen dan gaat de boel wat langer
Mee , niet doen bij kunstof lagers er zijn er bij die kunnen niet tegen olie,
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakkie

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Geen moderne motor olie dat tast messing aan , ik heb voor mijn singer hand naaimachine bj 1918 singer olie van Amazon gekocht ,
Voor mijn metaaldraaibank voor de brons lagers heb ik kroon olie gearlube rpc 75w/80w deze is wat
Dikker dan naaimachine olie
Zij goed voor je gereedschap zijn mijn vader dan is het gereedschap ook goed voor iou ,
Nou ik was goed voor mijn cirkelzaag toch beet hij mij flink in mijn vinger,
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakkie

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.