Reclame op mobile versie van het forum.

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Sinds vandaag heb ik weer de halve scherm vullende advertenties die meescrollen, wat het lezen van dit forum absoluut onmogelijk maakt.

Voorheen was dit alleen als je niet ingelogd bent. Maar sinds vandaag krijg ik ze dus ook terwijl ik wel ingelogd ben.

Oh mooi, nu ook tijdens het schrijven van deze post!

Ik ga er vanuit dat dit niet bewust is, vandaar dit bericht.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Hierboven een voorbeeld. Helaas is het forum door deze advertenties zo onbruikbaar (advertentie scrollt over de buttons heen) dat ik geen zinnetje kan typen en een foto plaatsen in 1 bericht, vandaar deze spam
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
@jaap , kan het zijn dat er toch weer iets is veranderd? Ik moet sinds ik geloof gisteren ineens reclames wegklikken vanuit mobiel (iPhone8). Gewoon ingelogd zoals altijd. Dit is me eerder niet opgevallen.
Het zijn advertenties die ik met een pijltje omhoog of omlaag in kan laten klappen.
Dezelfde die je bovenin ziet in de foto van Martijn.

En op de laptop komt er af en toe een popup als ik naar het hoofdscherm ga (Forums in de balk bovenin), vooral als ik de site nog op de achtergrond had openstaan en bijvoorbeeld aan het eind van de (werk)dag nog ff over het forum wil scrollen. ook dan ben ik gewoon (automatisch) ingelogd zoals altijd. (Windows 10 vanuit Firefox).
Dit lijkt de reclame midden in beeld te zijn op de foto van Martijn, alleen ik kan 'm gelukkig wel wegklikken.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Het is mij ook opgevallen dat ik op de IPad reclame tussen de topics zie (foto)
Ook krijg ik regelmatig een pop-up reclame die ik kan wegklikken voordat ik naar een ander forumdeel ga.

D6079FD4-CB51-4153-8CBE-708C7E1A4E22.jpegE56235ED-A466-4F2A-B0C2-BD11F70B83DA.jpeg
 
Laatst bewerkt:

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Als jullie ze krijgen ligt het in ieder geval niet aan mij. Maar dit is toch pas sinds een paar dagen?
Of hoort dit bij de proef van Google? Want dan hoop ik inderdaad dat deze snel is afgelopen; hoe het nu is, is het vrij niet echt fijn/handig.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Die adblocker was nu juist niet de bedoeling van het forum, we willen immers het forum ook steunen, en dat gebeurt juist doordat er reclame-inkomsten binnenkomen. Maar het middel moet niet het doel voorbijstreven (dus niet te veel opvallende of in de weg zittende reclames, zoals ze nu wel verschijnen de laatste paar dagen.
Maar over de addblockers is het eerder al te vaak over gegaan met een negatieve bijsmaak, dus laten we dat maar achter ons laten.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik vind ook dat we die discussie niet meer moeten voeren. De voorbeelden zijn ter informatie voor Jaap zodat hij zicht krijgt op de situatie. De afgelopen tijd waren de advertenties echt niet hinderlijk, dus zal het wel met de tijdelijke situatie te maken hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
203
70
Groningen
www.kiwood.nl
Dit probleem heb ik ook. Als ik het woodworking forum open op mijn mobiel heb ik 1 grote pop-up advertentie in beeld die niet weg te klikken is. Er is wel een kruisje, maar als je daar op klikt vraagt google waarom je deze advertentie niet wilt zien, en krijg je prompt een andere van hetzelfde formaat.

Boven en onder de advertentie nog een paar regels van het forum te zien.

Omdat ik meestal mobiel even volg moet ik nu een andere ad-vrije browser gebruiken omdat het anders niet te lezen is. Eigenlijk is dat ook jammer want dan heeft het forum geen advertentieinkomsten ben ik bang.

Voorbeeld hieronder:

Screenshot_20201218-104251.png
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@XL500SZ , na 2 dagen vlooien in de krochten van Google is deze nu weg volgens mij. Het het de laatste paar uur regelmatig getest, bij mij komt die vervelende advertentie in het midden niet meer voor.

ik meld me binnenkort nog een keer bij je Pascal, als je tijd hebt duiken we nog een keer in CNC, CAD etc. :rolleyes:

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: mathieu

Sandra Witteman

Actieve deelnemer
15 nov 2020
61
83
Terborg
Dit probleem heb ik ook. Als ik het woodworking forum open op mijn mobiel heb ik 1 grote pop-up advertentie in beeld die niet weg te klikken is. Er is wel een kruisje, maar als je daar op klikt vraagt google waarom je deze advertentie niet wilt zien, en krijg je prompt een andere van hetzelfde formaat.

Boven en onder de advertentie nog een paar regels van het forum te zien.

Omdat ik meestal mobiel even volg moet ik nu een andere ad-vrije browser gebruiken omdat het anders niet te lezen is. Eigenlijk is dat ook jammer want dan heeft het forum geen advertentieinkomsten ben ik bang.

Voorbeeld hieronder:

Bekijk bijlage 94731
Sinds gisteren heb ik dit ook. Heel demotiverend om het forum te gebruiken. Ik vroeg me al af of je, net zoals Spotify of YouTube, een abonnement kunt nemen, zodat je van die reclamezooi af bent.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Sinds gisteren heb ik dit ook. Heel demotiverend om het forum te gebruiken. Ik vroeg me al af of je, net zoals Spotify of YouTube, een abonnement kunt nemen, zodat je van die reclamezooi af bent.
Dit advertentie waar xl500sz (wat ook naam man...) op doelt is weg. Dat kostte enig werk. Heb gisteren wel wat aanpassingen gemaakt om het allemaal nog wat beter te krijgen. Als ik ingelogd ben op mijn Android telefoon zie ik maar weinig reclame, niet iets wat je weg moet klikken.

Uiteraard ik sta altijd open voor verbeteringen en die gaan niet alleen over reclame. Wij kennen niet het verdienmodel van b.v. Facebook, Google en Apple, die allerlei zoekgegevens met hele intelligente algoritmes aan elkaar knopen en die gegevens verkopen en zelf gebruiken.
Heb vorig jaar een nieuwe laptop in gebruik genomen, geen enkel account aan gekoppeld, zat ook niet vanuit huis te werken. Heb een nieuw facebook account aangemaakt met nieuw e-mailadres etc en na 2 dagen kreeg ik van facebook vriendschapsvoorstellen van mijn eigen vrienden... Echt wel scary, dat is veel meer deep search and analizing dan de geheime dienst 5 jaar geleden kon.
Er is niks gratis in deze wereld, die enorme hoeveelheid "gratis" diensten van Google, Apple, Facebook, Whatsapp etc hebben echt wel een prijs. En daar mag iedereen wat van vinden.
De services van deze bedrijven zijn echter wel zo goed, dat ze de waarde van internet voor de gebruiker bepalen. Zonder deze diensten zouden we anders met elkaar communiceren; ik was 9 of 10 jaar oud toen we telefoon kregen, die hing in de gang en was niet bedoeld om met vriendjes een afspraak te maken of. Ik woonde in een kinderrijke buurt en wij gingen na het eten de straat op en daar was de rest ook.
Mijn kinderen zijn nu 15 en 17, we wonen in een dorp met net 100 huizen, veel ouderen. De lagere school is afgelopen zomer definitief gesloten en mijn kinderen bestaan bij het online zijn met hun leeftijdsgenoten. En dat met de gratis diensten van de grote tech bedrijven.
Ook dit forum kan technisch bestaan dankzij de verdienmodellen van diezelfde tech bedrijven.

Het forum bestaat omdat we bezoekers en vooral posters hebben, mensen elkaar hier vinden en hun kennis delen en hun werkstukken laten zien. Vooral dat laatste gebeurt te weinig vind ik. Maar met al die kennis en informatie die hier te vinden is denk ik toch dat we meer te bieden hebben dat vluchtige platforms als facebook. En al die kennis en informatie is ook bedoeld om mensen te stimuleren zelf aan de slag te gaan, de stap te maken, het volgende werkstuk nog iets beter te kunnen maken, een idee krijgen over vorm, design, functie, sterkte, materiaalkeuze etc.
Voor mijzelf is het sociale aspect ook belangrijk, ik zou het niet zo'n leuke hobby vinden als ik alleen in mijn schuur wat zou knutselen en daar niet met anderen over zou kunnen communiceren.

Als beheerder van het forum zoek ik dus naar de balans van aantrekkelijk voor de bezoekers en recht doen aan de techniek, tijd, kosten etc. En daarmee vraag ik ook wat begrip dat we niet zonder reclame kunnen en sta ik open voor reeële verzoeken.
Waar we met z'n allen het meeste aan hebben is, dat we een leuk forum hebben met een goede gebruiksvriendelijkheid. Dus waken we al jaren voor het taalgebruik, het onderlinge respect en fatsoen, de bereidheid om te helpen etc. En daarom ook altijd de uitnodiging van mij om te komen met tips voor verbeteringen, wensen etc.

pff, wat een toespraak is het geworden,

heel veel plezier op het forum,

jaap
 

houtslager

Actieve deelnemer
Arghhhhhh!! WTF! Na een lange tijd weer in het buitenland voor mij werk ben ik weer in Nederland en dus weer online hier. 😎
Ik heb mij oude laptop powered up en weh hey 😁 link voor woodworking.nl werkt og. 😁
MAAR ik heb via het mobiel versie krijg ik in het midden van mij scherm dit (zie bijlage) beste Jaap, kan je wat doen om de mobiel versie meer vriendelijk maken want ik heb geen zin om een reclame blokker te gebruiken.
Groetjes
Karl W
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201223-124041.jpg
    Screenshot_20201223-124041.jpg
    768,5 KB · Weergaven: 4
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.