Reclame op mobile versie van het forum.

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
150
37
Eindhoven
Sinds vandaag heb ik weer de halve scherm vullende advertenties die meescrollen, wat het lezen van dit forum absoluut onmogelijk maakt.

Voorheen was dit alleen als je niet ingelogd bent. Maar sinds vandaag krijg ik ze dus ook terwijl ik wel ingelogd ben.

Oh mooi, nu ook tijdens het schrijven van deze post!

Ik ga er vanuit dat dit niet bewust is, vandaar dit bericht.

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
150
37
Eindhoven
Hierboven een voorbeeld. Helaas is het forum door deze advertenties zo onbruikbaar (advertentie scrollt over de buttons heen) dat ik geen zinnetje kan typen en een foto plaatsen in 1 bericht, vandaar deze spam

• Leuk
Waarderingen: jaap

klusrob

Actieve deelnemer
27 jun 2011
432
90
Omgeving Eindhoven
@jaap , kan het zijn dat er toch weer iets is veranderd? Ik moet sinds ik geloof gisteren ineens reclames wegklikken vanuit mobiel (iPhone8). Gewoon ingelogd zoals altijd. Dit is me eerder niet opgevallen.
Het zijn advertenties die ik met een pijltje omhoog of omlaag in kan laten klappen.
Dezelfde die je bovenin ziet in de foto van Martijn.

En op de laptop komt er af en toe een popup als ik naar het hoofdscherm ga (Forums in de balk bovenin), vooral als ik de site nog op de achtergrond had openstaan en bijvoorbeeld aan het eind van de (werk)dag nog ff over het forum wil scrollen. ook dan ben ik gewoon (automatisch) ingelogd zoals altijd. (Windows 10 vanuit Firefox).
Dit lijkt de reclame midden in beeld te zijn op de foto van Martijn, alleen ik kan 'm gelukkig wel wegklikken.

Athanor

Moderator
6 dec 2015
1.817
88
Leeuwarden
Het is mij ook opgevallen dat ik op de IPad reclame tussen de topics zie (foto)
Ook krijg ik regelmatig een pop-up reclame die ik kan wegklikken voordat ik naar een ander forumdeel ga.

D6079FD4-CB51-4153-8CBE-708C7E1A4E22.jpegE56235ED-A466-4F2A-B0C2-BD11F70B83DA.jpeg

Laatst bewerkt:

klusrob

Actieve deelnemer
27 jun 2011
432
90
Omgeving Eindhoven
Als jullie ze krijgen ligt het in ieder geval niet aan mij. Maar dit is toch pas sinds een paar dagen?
Of hoort dit bij de proef van Google? Want dan hoop ik inderdaad dat deze snel is afgelopen; hoe het nu is, is het vrij niet echt fijn/handig.

klusrob

Actieve deelnemer
27 jun 2011
432
90
Omgeving Eindhoven
Die adblocker was nu juist niet de bedoeling van het forum, we willen immers het forum ook steunen, en dat gebeurt juist doordat er reclame-inkomsten binnenkomen. Maar het middel moet niet het doel voorbijstreven (dus niet te veel opvallende of in de weg zittende reclames, zoals ze nu wel verschijnen de laatste paar dagen.
Maar over de addblockers is het eerder al te vaak over gegaan met een negatieve bijsmaak, dus laten we dat maar achter ons laten.

Athanor

Moderator
6 dec 2015
1.817
88
Leeuwarden
Ik vind ook dat we die discussie niet meer moeten voeren. De voorbeelden zijn ter informatie voor Jaap zodat hij zicht krijgt op de situatie. De afgelopen tijd waren de advertenties echt niet hinderlijk, dus zal het wel met de tijdelijke situatie te maken hebben.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
87
23
Excuses, was gewoon een reactie ik wist niet dat dit een beladen onderwerp was en laten we hier dan inderdaad geen woorden aan vuil maken.

• Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.