Ik heb een vraag over de Proxxon FET precisie tafelcirkelzaag. Die heb ik kunnen overnemen van een 93 -jarige vioolbouwer. Het lijkt een erg leuk machientje voor kleine projectjes. Hij lijkt idd heel precies te kunnen werken en een zekere Harris heeft veel inspirerende Youtube filmpjes hierover gemaakt. Ik zag ook iemand die hem gebruikt om de fretten voor zijn gitaren hiermee in te zagen. Zag er ook heel goed uit.
Ik denk momenteel bijv. aan een serie lampen voor mijn familie obv een regelmatig 12-vlak van 5-hoeken met hardhouten ribben met daarin een bolvormige Philips spiraallamp. Bij mij eerste tests trekt de zaag 12 mm hardhout net niet en de riem begint te slippen aan de motorzijde. Vreemd genoeg zie ik daar op het "tandwiel" geen tanden, en de riem zit vrij los, dus dan is slippen niet zo vreemd.
Maar bij WeTronic kan ik naast een vervangingsriem ook getande Proxxon aandrijfwielen kopen met 14 of 16 tanden. Heeft iemand anders ervaring met de aandrijving van de Proxxon FET? Zit daar normaal aan de motorzijde een getand aandrijfwiel op? Zou logisch zijn. toch?! Het lijkt me dat dit tafeltje met die getande wielen toch wel 12 mm hardhout zou moeten kunnen trekken. Wat denken jullie?