Ik neem aan dat er weinig principieel verschil zal zitten tussen jouw schakelaar en mijn versie. Ik heb de schakelaar open gemaakt om te zien waar pijnpunten kunnen zitten. Het openschroeven gaat het eenvoudigst met een T15 bitje maar een platte schroevendraaier werkt ook.
Bekijk bijlage 96367
Met de vijf schroeven komt het deksel los.
Bekijk bijlage 96366
Hier zie je het schakelblok. Er zit een relais in met drie schakelcontacten. Onder de aan-schakelaar zit een bi-metaal lip die bij een te hoge belasting afschakelt. Door het bi-metaal te laten afkoelen kan er weer ingeschakeld worden. Maar dan moet je wel eerst de oorzaak van de overbelasting vinden en weghalen.
Bekijk bijlage 96365
Het schakelblok is uit de kast gehaald. Hiertoe moet je wel de vier schroeven van de trekontlasting verwijderen. De draden zitten met een soort van stekkers vast. Je moet controleren of alle stekkers goed vast zitten. Eventueel kun je een wat loszittende stekker met een tangetje wat strakker zetten. Verder kun je kijken of er misschien stof onder het bi-metaal contact zit of misschien ingebrand is. Links in beeld (vorige foto) zitten twee stekkers voor het lampje maar dat zal wel goed zitten omdat het de schakeling niet beïnvloed.
Bekijk bijlage 96364
De technische gegevens van het schakelblok. De tekst suggereert dat ik ook met 120V de schakelaar kan gebruiken. Eerst maar even checken wat de afkortingen betekenen.
Het in elkaar zetten gaat in omgekeerde volgorde. Als je de schroeven in het plastic draait moet je eerst linksom draaien om zo het begin van de schroefdraad in het plastic te vinden. Doe je dit niet dan is de kans groot dat je een nieuwe schroefdraad in het plastic maakt en daardoor de houdkracht van de schroef vermindert.
Succes.