Probleem regenpijp terrasoverkapping

geertvdp

Nieuw lid
30 aug 2017
14
0
volgens mij niets
geert dient er op te letten dat de horizontale aansluiting van het garagedak waterdicht is
ofwel zet hij de aansluiting lager, waarbij de garage-afloop met een bocht in die van de terrasafdekking komt
De afloop van de terrasoverkapping is het hoger dan de bocht die nu uit de muur komt van de garage. Dus ik had gedacht om daar een Y-koppelstuk te plaatsen waar de beide tegelijk in terecht komen
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.143
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
Best toch isoleren dan ? Met wat is het beste om dit te isoleren ?
als de overkapping open blijft, zou ik niet isoleren
de osb mag gerust wat golven
vanuit esthetisch standpunt zou ik eerder vragen: ga je de onderzijde afwerken, of zie je graag osb ?

aanvulling
dit had ik nog ni gelezen
' vermits de overkapping langs de onderkant word afgeslagen met een eiken plafond '
in dat geval zou de eik het warm kunnen krijgen
is niet mijn vakgebied
weet dat men zowel rotswol als pur-/pir-platen gebruikt
de laatste 2 zijn niet gratis
 

geertvdp

Nieuw lid
30 aug 2017
14
0
als de overkapping open blijft, zou ik niet isoleren
de osb mag gerust wat golven
vanuit esthetisch standpunt zou ik eerder vragen: ga je de onderzijde afwerken, of zie je graag osb ?

aanvulling
dit had ik nog ni gelezen
' vermits de overkapping langs de onderkant word afgeslagen met een eiken plafond '
in dat geval zou de eik het warm kunnen krijgen
is niet mijn vakgebied
weet dat men zowel rotswol als pur-/pir-platen gebruikt
de laatste 2 zijn niet gratis
OK thx, we gaan zeker rekening houden met al deze tips.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.143
1.952
Klein-Brabant, Vlaanderen
hoe een gat van 80 mm diameter en 170 mm lang te maken, weet ik niet direct
het enige waaraan ik denk is een gatenboor en per boordiepte met een beitel uithakken
het risico dat de gatenboor zichzelf vastboort, zit er in
ga je voor een gat, start dan een ander draadje op
 

geertvdp

Nieuw lid
30 aug 2017
14
0
Hou er ook even rekening mee dat je de halfhout verbindingen van de liggers, zoals ze nu getekend zijn, fout zijn uitgevoerd. Beide balken moeten volledig op de staander liggen.
Joris hoe bedoel je de balken liggen toch volledig op de staander of begrijp ik het verkeerd ?Knipsel.JPG
 

geertvdp

Nieuw lid
30 aug 2017
14
0
hoe een gat van 80 mm diameter en 170 mm lang te maken, weet ik niet direct
het enige waaraan ik denk is een gatenboor en per boordiepte met een beitel uithakken
het risico dat de gatenboor zichzelf vastboort, zit er in
ga je voor een gat, start dan een ander draadje op
Inderdaad ik dacht aan een klokboor en telkens uitkappen met een beitel
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Joris hoe bedoel je de balken liggen toch volledig op de staander of begrijp ik het verkeerd ?
 

Padde

Actieve deelnemer
26 mrt 2020
40
29
Ik neem aan dat deze pijp het water van de garage afvoert? Als dat zo is; Waarom niet "afzagen" vlak boven het dak van de overkapping en dus laten afwateren op je overkapping. Daar het geheel via je pijp van de overkapping verder naar beneden brengen. Heb het zelf ook zo opgelost, werkt prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.