Preciese zaagtafel

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.116
1.940
Klein-Brabant, Vlaanderen
De zaag is gebruikt bij een parketboer, en wordt nu dor een handelaar doorverkocht.
als die parketboer parket verkoopt, dan is het in verhouding tot zijn handel een kleine machine
legt die parketboer parket, dan mag je verwachten dat die er vooral parket mee gezaagd heeft, wat niet zo'n indrukwekkende stukken hout zijn
dat je die via een handelaar koopt, heeft als voordeel dat je toch een zekerheid op kwaliteit hebt (geeft hij een bepaalde waarborg ?), maar heeft als nadeel dat die handelaar op de verkoop winst moet maken
de prijs gaat mij niet aan, maar zou toch ergens de 50 & 70 % van de nieuwprijs moeten zitten
kijk naar prijzen van andere nieuwe machines
blijkbaar is de hammer van felder in nl redelijk populair
ook over harvey lees ik wel wat
is de meerprijs voor een combinatiemachine met vlak + vandikte de opstap waard ? aan jou de keuze (ja, eens je begint, is er geen einde aan . . .)
door de vandikte is er weinig kans dat de machine breder wordt, want rechts heeft deze reeds een redelijk breed blad
misschien kan je een nieuw draadje opzetten met als titel het typenr van jouw machine
dan heb je de ervaringen van collega's die dezelfde hebben
alternatief Combinatiemachine houtbewerking - HX260 | Robland
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.116
1.940
Klein-Brabant, Vlaanderen
er zit inderdaad een steun op voor een aandrijver, maar die zit er niet bij
ook bij mijn scm was dat een optie
opties kunnen achteraf niet bijbesteld worden, of zijn dan verhoudingsgewijs veel te duur
een aandrijver is een handig apparaat
kost wel een paar honderd euro, maar zorgt voor een continue doorvoer zonder enige hapering
bovendien is het ook een beschermingselement, want de aandrijver hangt tussen de top en de bedienaar
De zaag staat in het oosten, nabij Hengelo. Ik woon zelf in het westen dus dat is een aardige rit. Ik ken helaas niemand daar in de buurt met ervaring met zaagtafels
gooi jouw wens tot een bijkomende kijk gewoon in een apart draadje
er zijn voldoende collega's die maar al te graag naar andere machines kijken
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
De zaag is gebruikt bij een parketboer, en wordt nu dor een handelaar doorverkocht. De zaag staat in het oosten, nabij Hengelo. Ik woon zelf in het westen dus dat is een aardige rit. Ik ken helaas niemand daar in de buurt met ervaring met zaagtafels, maar op de een of andere manier lijken alle tweedehands houtbewerkings machines in het zuiden en/of oosten te staan.

Als het over Hengelo (OV) gaat, dan ben ik wel bereid om mee te gaan kijken. IK ben geen expert op het gebied van zaagtafels, maar heb wel een aantal van dit soort zagen wat intensiever mogen gebruiken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

thijs947

Nieuw lid
13 jun 2020
18
7
Als het over Hengelo (OV) gaat, dan ben ik wel bereid om mee te gaan kijken. IK ben geen expert op het gebied van zaagtafels, maar heb wel een aantal van dit soort zagen wat intensiever mogen gebruiken :)
Wow, dat zou geweldig zijn. Zijn er meer hengelo's? Om precies te zijn staat ie in Delden
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.116
1.940
Klein-Brabant, Vlaanderen
met mijn aanbeveling om een nieuw draadje op te zetten bedoelde ik dat je onder de hoofding 'scm minimax st3 smart zaag/frees' een totaal nieuw onderwerp zou kunnen opstarten ipv onder de hoofding 'preciese zaagtafel' te blijven 'voortboeren'
sorry voor die woordkeuze, maar sommige onderwerpen zijn een kort leven beschoren
top dat collega soulmaster met jou mee wil kijken !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.