Popnageltang. Tips? Ervaring met voorzetstuk?

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
565
135
Nog een aanvulling, het gaat om tuinmeubels die neen ik aan buiten staan en regelmatig nat worden. Zo te zien op jouw foto’s met aluminium frame.
Als dat zo is geen RVS blindklinkmoeren gebruiken zoals hierboven geadviseerd wordt.
RVS is veel edeler als aluminium en zal dit aan gaan tasten.
 

Risikoos

Actieve deelnemer
14 okt 2021
107
47
Regio Apeldoorn - Zutphen
Overheen gelezen, maar wat elzenmaa hierboven zegt is wel iets om rekening mee te houden.
Het aluminium zal wit gaan uitslaan en op (lange) termijn gaan bubbelen en uit elkaar vallen. Vergelijkbaar met bijv de rubber strips bij de ramen op oudere auto's. Die zwellen op door hetzelfde fenomeen. In alu kun je beter verzinkt gebruiken. Dat reageert minder heftig met elkaar
 
  • Leuk
Waarderingen: jegmond en Nerf

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.165
2.628
Die popnagels zijn van aluminium, dus montage in een aluminium frame is geen probleem. Met uitboren zorgen dat je de gaten niet te groot maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Risikoos

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
574
284
Hartelijk dank voor de vele reacties, ook goed om weer even na te denken over materiaalkeuze van de popnagels. Ik heb ondertussen iets moois gezien op marktplaats, als dat niet lukt zet ik daar een zoekopdracht uit voor een Gesipa. Ik heb geen haast, dat scheelt.
De optie om te huren is ook interessant, was vergeten dat dat ook met dit soort tools kan.
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
372
109
60
Sint Odilienberg
Ik werk hier altijd met de Gesipa Flipper die trekt de nagel niet in 1 keer maar moet je enkele keren pompen ,daardoor heb je minder kracht nodig.
Kost denk ik iets meer dan jouw budget maar is echt een aanrader.

Fred
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
574
284
Nou, 37 Euro Inc verzendkosten, en ik ben blij met een tweedehands Gesipa Flipper🐬!
IMG_20220525_204345087.jpg

Even een beetje olie toegevoegd, en hij popt als een malle. Bedankt iedereen voor de tips, hier ga ik me mee redden!
 
  • Leuk
Waarderingen: FredR

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.