polymeerkit oplossen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.282
4.269
Weet er iemand of je het residu van een ms polymeer kit ergens mee op kan lossen? Er blijft een plakkerige laag achter op de tegels die ik schoon probeer te maken.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
500
407
Schouwen-Duiveland
Ik gebruik altijd paking verwijderaar van Locktide. Werkt perfect voor kitvoegen in ieder geval. ook voor lijmretsen van stickers etc.

Inspuiten en een paar minuten in laten weken.Je moet het spul de tijd geven om de kit op te lossen. Dan afvegen met een doek. Is er nog een restje dan nogmaals procedure herhalen.
Maar meestal komt dat omdat ik ongeduldig ben van aard hahahahahaha

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.282
4.269
Het zit alleen op de achterkant van de tegels. De pulpplaat en de kit gaat er het makkelijkste af met een staalborstel op de slijptol. Er blijft dan alleen een grijze plakkerige laag achter. Die wil ik kwijt, zodat ik de tegels gewoon met een cement gebonden lijm kan zetten. En er zit echt over de hele achterkant kit.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.420
893
‘s-Hertogenbosch
Het zit alleen op de achterkant van de tegels. De pulpplaat en de kit gaat er het makkelijkste af met een staalborstel op de slijptol. Er blijft dan alleen een grijze plakkerige laag achter. Die wil ik kwijt, zodat ik de tegels gewoon met een cement gebonden lijm kan zetten. En er zit echt over de hele achterkant kit.
Iets verder afslijpen met de afbraamschijf voor beton, die haalt er alle troep wel af, daarna de tegels een keer voorkammen ( dun) en dan gewoon zetten in de dikkere cementgebonden lijm…..

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.