polymeerkit oplossen

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.429
896
‘s-Hertogenbosch
Maar ik heb de ervaring dat ze dan niet altijd meer goed op de snij lijn breken. En met zagen verlies je te veel materiaal, zodat je geen gelijke voegen krijgt.
Snij je met een plank of nog met een beugel. Die laatste is vaak voor gebruikte tegels makkelijker door het rubberen tegenwiel. Als het gewone wandtegels zijn wil een glassnijder het ook nog wel doen.
Tegenwoordig hebben ze ook diamantschijfjes van 1 mm en zelfs van 1,6 mm bij een diameter van 230.( heb ze ook pas net in november ontdekt)

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
197
147
Oosterbeek
gebaseerd op MSDS en technische fiche is het ''gewoon' een aromaathoudende terpentine...
Die 3919 lost o.a. teer op, heb dat nooit geprobeerd met terpentine, maar het zou heel goed kunnen dat het vergelijkbaar is. Dat gaat mijn kennis echt te boven.
Het verwijderen van lijm daarentegen gaat met die 3619 echt een heel stuk anders (beter) dan met terpentine.
Maar als gezegd: chemie is echt niet mijn ding....

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.