Plankjes zagen wederom in Zuid Limburg

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
ALs je nog een lintzaag wil testen, ik heb er hier een staan, geen mega machine. Zal de hoogte moeten meten om je stammetjes te zagen. Omgeving Tilburg.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Hoi Yoek, Thanks voor het aanbod. Ik zoek zeker weten nog een lintzaag machine om de stammetjes te verwerken.
Oisterwijk/Tilburg is echter flink uit de richting, ik woon zo'n beetje in het uiterste zuiden.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Afgelopen week een dikke hamer bij de hornbach aangeschaft, zo'n geval van 5 kilo en een steel van 1.5m
Hieronder de opbrengst van gisteravond :)

Dit was een stuk van 20/25cm in diameter, met m'n oude rubberhamer gebeurde niet zo veel.
Die houten paalhamer doet het een stuk beter moet ik zeggen, het is wel een vreemd gezicht denk ik :eek:

DSC_3286[1].jpg

Voor de kleine stukken is zo'n froe best een uitkomst, om hier mooie bekantrechte stukken uit te krijgen is nog veel werk, volgens vele waarschijnlijk niet eens de moeite.
Denk dat een heel stel van dit soort stukken hun weg gaan vinden in maffe pollepels opscheplepels enzo, dan hoeft het niet recht te zijn.
 
mijn ervaring met stammen splijten is dat het veel beter en netter gaat met de kettingzaag
dan heb ik het dus over stukken niet langer dan het zwaard. Zo krijg je altijd mooie vlakke stukken die je maar een aantal keer hoeft te schaven.
de stukken hierboven hebben redelijk veel verlies als het vlakke stukken moeten worden(bij pollepels dus niet zo heel belangrijk)
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Hoi René. True, als ik moet gaan schaven hou je niet veel over.

Ik heb gehakt rond de diepste droogscheuren, dus niet heel economisch. Dacht probeer zo'n breuklijn te volgen.
De blokken die ik heb zijn ook allemaal uit dikkere takken, dus echt rechte stukken zijn ver te zoeken.
Eerst eens oefenen, met die froe.

Kettingzaag/lintzaag heb ik niet, ook wat overkill voor eenmalig die paar blokken hier.
Heb er een stuk of 25 in allerlei afmetingen. Een paar heb ik specifieke plannen voor die ik echt in mooie plakken wil.:p
Op zich wil ik ook wel vaker zo'n boom van top tot teen opgebruiken, maar de bomen zijn op hier :( (woon wel in regio "parkstad" lol)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.