Plank schuin schaven over de lengte

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Helaas heb ik een lintzaag niet tot mijn beschikking.
Maar ik ben al van oude rechte underlayment een stijve sleede aan het maken.
De plank is iets breder en langer dan het moet worden, tegen de kopse kanten en zijkanten lijm ik een paar blokjes hout en de plank gaat geen kan meer op.
Nu kan ik dit laten doen bij een timmer werkplaats waar ik vaker komt, maar deze man heeft het erg druk, dus ik wil zelf een vandiktebank kopen en het misschien zelf doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: dragonhaertt

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.553
256
Ik zou verwachten dat met deze afstand tussen de vulplaatjes er een soort van "golfprofiel" zou ontstaan omdat de aandrukrol de plank zomaar eens naar beneden zou gaan drukken tussen de plaatjes in.
Blijkbaar is het goed gegaan 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Ambidexterity

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik heb 2 tot 3 mm per keer gedaan, ik denk dat de druk dan niet zo hoog is. Ook was de plank goed stevig.
Inmiddels zit de plank op zijn plek en heb ik mijn fout van vorig jaar weggemoffeld.
Ik had een paal met de poer van mijn serre iets te veel naar buiten geplaatst. Opzicht zag je het niet gelijk, maar ik ben nu hefschuifdeuren aan het maken en bij het plaatsen van de boven rail was het gelijk te zien.

Als ik nu even terug kijkt naar de foto ziet het er een beetje vreemd uit met die blokjes, het is net alsof ik van 2mm naar 4mm gaat, dan 3mm, 4mm en weer 5mm :unsure:
Plaatjes zijn gestapeld wat je niet op de foto goed ziet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.