Ik zeg niks...Het lijkt mij ook niet zo heel stevig, maar ja... het is wel 'design'![]()
Echt wel stevig. Als de schroeven er niet uitgeperst worden, tenminste. (Dat gebeurt bij mijn PHE feauteuil, zag ik net. Makkelijk te fixen, trouwens.)Ik zeg niks...
militaire stoel?. En ik denk dat Rietveld ook een soortgelijk ontwerp had. Zal eens in mijn boeken neuzen.
Klopt op phe site kun je de foto uitvergroten en dan wordt het kops hout van de rugleuning duidelijk zichtbaarOp een van de foto's die op de pagina staan waarvan @G.G. de link stuurde is zo goed als zeker een halfhoutverbinding te zien.
Bekijk bijlage 148754
Geen vergelijkbare stoel van Rietveld kunnen vinden. Dus van de week eens langs zijn winkel fietsen.Dat gebouw, heette RK2/RK3 in de Philipstijd, waar Piet Hein in zit, heb ik in mijn beginjaren aan de wal in gewerkt. Ik wil best van de week eens gaan spioneren met mijn camera of ik goeie foto's kan maken. Mits de stoel er nog staat, natuurlijk. En ik denk dat Rietveld ook een soortgelijk ontwerp had. Zal eens in mijn boeken neuzen.
Is slecht voor je schoorsteen want er zit een (polyurethaan?) laklaag op van zeker een millimeter dik.Het model vind ik wel geinig. Van design snap ik niets. Ik zou hem zo heel dicht bij de kachel zetten. Ik heb niets met sloophout.