We hebben perenbomen omliggen. Wel zeker 80 jaar oud, hoogstam. Nu las ik dat dit schaars hout is en wil het liever verkopen ipv opstoken. Iemand suggesties waar ik het kan verkopen??
Welkom Partymuisje, wij willen graag wat meer weten. Je bent nieuw hier op het forum dus voorstellen is wel vrij gebruikelijk.
Waar ligt het hout? Wat meer info over de afmetingen. Ook zijn wij dol op foto's. Wanneer is het hout gekapt. Je zou her niet geloven maar er zijn er die alleen gekapt hout willen van oneven dagen bij volle maan.![]()
In deze staat: ik doe een beredeneerd gokje: 100-200 euri per kuub (omgerekend zo'n 16-32 euri per stammeter). Hooguit. Het is nog nat, niet verzaagd, moet nog getransporteerd, er is geen enkele garantie mbt hoeveel bruikbaar hout over gaat blijven.
In deze staat: ik doe een beredeneerd gokje: 100-200 euri per kuub (omgerekend zo'n 16-32 euri per stammeter). Hooguit. Het is nog nat, niet verzaagd, moet nog getransporteerd, er is geen enkele garantie mbt hoeveel bruikbaar hout over gaat blijven.
Nathouden gaat moelijk met zo een stapel
zo snel mogelijk verwerken of de mooie dikke stukken in stromend water leggen dat geeft je iets meer tijd
maar op de foto’s zie ik maar 2 stamdelen die dik genoeg lijken om te verzagen
mvg Tom
klopt ik heb alleen een paar jaar geleden wat peer proberen te verwerkenom te verzagen tot planken misschien, maar om stamdelen van te maken als draaihout zit er genoeg leuks bij lijkt me.