Hallo mede houtliefhebbers,
Een tijd geleden ben ik eens bij Ronald Kanne wezen kijken hoe hij pepermolens maakt. Dat was een erg leuk bezoek en ik heb veel opgestoken. Ik had al eens wat geprobeerd te maken , daarna heeft t even stilgelegen maar inmiddels is het "vuur" weer ontstoken !

Eigenlijk heb je voor t meeste draaiwerk maar weinig beitels nodig......waarom ik dan in hemelsnaam ruim 25 draaibeitels heb ?

Esdoorn met notenhout verlijmd

Gezaagd

En 1 slag gedraaid.....en toen weer aan elkaar geplakt...nu een dag geduld hebben

Als t met 1 blokje kan dan kan dit ook met meerdere blokken....

Op 1 of andere manier is t hout enorm gaat werken (heeft 1 dag gelegen na t zagen) en dus mocht ik lekker schuren...
Streepjes erop om te zien of ik overal netjes geschuurd heb

Streepjes weg ? Netjes geschuurd

Gelukkig had ik vorige week al meer verlijmd en dus kan er even gedraaid worden

Een tijd geleden ben ik eens bij Ronald Kanne wezen kijken hoe hij pepermolens maakt. Dat was een erg leuk bezoek en ik heb veel opgestoken. Ik had al eens wat geprobeerd te maken , daarna heeft t even stilgelegen maar inmiddels is het "vuur" weer ontstoken !

Eigenlijk heb je voor t meeste draaiwerk maar weinig beitels nodig......waarom ik dan in hemelsnaam ruim 25 draaibeitels heb ?

Esdoorn met notenhout verlijmd

Gezaagd

En 1 slag gedraaid.....en toen weer aan elkaar geplakt...nu een dag geduld hebben

Als t met 1 blokje kan dan kan dit ook met meerdere blokken....

Op 1 of andere manier is t hout enorm gaat werken (heeft 1 dag gelegen na t zagen) en dus mocht ik lekker schuren...
Streepjes erop om te zien of ik overal netjes geschuurd heb

Streepjes weg ? Netjes geschuurd

Gelukkig had ik vorige week al meer verlijmd en dus kan er even gedraaid worden