Pen-gat verbinding met toognagel (drawbore pin) verbinding

WouterE

Actieve deelnemer
23 jun 2021
82
53
Hoofddorp
Misschien heb je het al gezien, maar in onderstaand topic kun je vanaf #82 zien hoe ik met toogpennen heb gewerkt voor de poten van deze tafel.

Succes! Fons

Hoi Fons,

Prachtige tafel, mooi gedaan.
ik zie je daar ook een deuvelplaat gebruiken. Zo te zien zelf gemaakt? Heb je daar nog tips voor?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.048
2.580
Kan je om deuvels te maken, niet de bodemplaat van een uitkapset gebruiken? De chinese zijn redelijk betaalbaar. Bijvoorbeeld van de zilverwinkel 14 delig van 3 tot en met 16 mm. 40 euro incl
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
Gewoonlijk niet. Ook omdat men vroeger nog meer dan nu van het hergebruik was. Voorbeeld: in mijn contreien werden boerderijen nog wel eens afgebroken om vervolgens op een andere plek weer opgebouwd te worden: het 'los hoes' (dat 'los' spreekt voor zich…). Mooi voorbeeld staat in Enschede bij het Rijksmuseum Twenthe. Eigenlijk waren we hier in Twente IKEA al eeuwen vooruit qua zelfbouwpakket.
ik weet niet waar je het verhaal weg hebt maar, een los hoes betekend niet dat het afgebroken wordt en ergens anders weer opgebouwd.
maar dat mens en dier in de zelfde ruimte leefden, dus zonder tussen muren.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
846
Oss
Ik heb al diverse keren deze penne gemaakt op de draaibank (19mm)
Steeksleutel erbij van 19mm voor de juiste dikte en het uiteinde iets conisch.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.