Het is al weer even geleden maar op een of andere manier is het nog nooit tot een bericht gekomen..
Omdat ik vaak volledige platen MDF van de houthandel haal leek het mij handig om een werktafel te hebben waarbij ik makkelijk deze platen kan verwerken.
Tijdens het zoeken op internet liep ik tegen de paulk workbench aan en besloot deze te gaan bouwen. Het plan is om hiernaast nog de MFTC van Benchworks te gaan maken deze zal een meer vastere plek krijgen aangezien de garage met de Paulk workbench toch wel aardig gevuld is.
Ik heb eerst een paar malen gemaakt van een plaatje MDF.
Gaten geboord voor ronde hoeken

Aardig resultaat

Het zagen van lange delen kan beginnen

Met de kopieer frees de malen overnemen

Ook alle kleine delen overnemen

Pocket holes boren heel veel boren

Het eind resultaat.

Tot nu toe erg tevreden over het gebruik, je het ruimte genoeg op en onder je werkbank ook even het gereedschap weg leggen heel handig.
De ruimte is ook direct het grootste nadeel, want waar laat je z'n lap hout als je hem niet nodig bent...
Omdat ik vaak volledige platen MDF van de houthandel haal leek het mij handig om een werktafel te hebben waarbij ik makkelijk deze platen kan verwerken.
Tijdens het zoeken op internet liep ik tegen de paulk workbench aan en besloot deze te gaan bouwen. Het plan is om hiernaast nog de MFTC van Benchworks te gaan maken deze zal een meer vastere plek krijgen aangezien de garage met de Paulk workbench toch wel aardig gevuld is.
Ik heb eerst een paar malen gemaakt van een plaatje MDF.

Gaten geboord voor ronde hoeken

Aardig resultaat

Het zagen van lange delen kan beginnen

Met de kopieer frees de malen overnemen

Ook alle kleine delen overnemen

Pocket holes boren heel veel boren

Het eind resultaat.

Tot nu toe erg tevreden over het gebruik, je het ruimte genoeg op en onder je werkbank ook even het gereedschap weg leggen heel handig.
De ruimte is ook direct het grootste nadeel, want waar laat je z'n lap hout als je hem niet nodig bent...
Laatst bewerkt: