Paul Sellers prepareert een setje beitels van de Aldi

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
@ roeland heb ik jou naam genoemd!
Kijk dat bedoel ik nou, zo word hier gouw iets uit zijn verband gerukt, waar het om ging was de stelling van marplesfan dat, hij zijn uitgeprobeerde beitels gratis (of gesponsord gekregen hebt) zou krijgen om ze te bespreken, voorde rest is alles erbij getypt, en staak ik mijn pleidooi

Klopt, en Roeland geeft aan dat hij een voorbeeld is van mensen die filmpjes ten voordele van een product online durft zetten zonder daarvoor vergoed te worden, sluit toch prima aan als argument tegen jouw stelling?

@Massis: Off topic: mooi filter, erg slim! Ik sjouwde in "mijn tijd" rond met enorme keramische filters en deed errug lang over het filteren van een litertje. Mooi hoor!

Groet, Rob.

Erg tevreden van ook hoor!

Om verder te gaan op het onderwerp: het komt ook vaak voor dat reviewers met een blog - en dat zijn dan blogs met als functie reviewer zijn - hun producten wel krijgen, maar van een lokale verkoper die graag zijn verkoop wil boosten, zonder dat de fabrikant daar dus voor iets tussenzit.
Bijvoorbeeld: http://hiking.be/?450
Dat herken je makkelijk doordat er zo goed als altijd een link naar de verkoper in kwestie bijzit :)
 

handyman

Actieve deelnemer
18 dec 2013
60
0
Klopt, en Roeland geeft aan dat hij een voorbeeld is van mensen die filmpjes ten voordele van een product online durft zetten zonder daarvoor vergoed te worden, sluit toch prima aan als argument tegen jouw stelling?


@massis nou nee dit sluit helemaal niet aan bij mijn betoog, dit is net zo"n naïve gedachten als denken dat de jongens die de filmpjes ,maken dit voor niks doen!
Denk je nou werkelijk dat roeland dit doet alleen voor de lol, nou mooi niet, keurige site's maken en mooie schaven tonen is om naam-bekendheid te maken en daar in de toekomst verdienste uit te halen, overigens zijn goed recht
groetjes
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Denk je nou werkelijk dat roeland dit doet alleen voor de lol, nou mooi niet, keurige site's maken en mooie schaven tonen is om naam-bekendheid te maken en daar in de toekomst verdienste uit te halen, overigens zijn goed recht
groetjes[/QUOTE]

hallo
jongens,jongens, vrede op aarde, handyman ik ken roeland al een goed en betrouwbaar iemand, en als dat zijn missie is moet ieder dit voor zich doen, ik heb kostelijk genoten van zijn schaven en mooie site en ook nog zijn gulheid meegemaakt.
ik heb misschien iets ongelukkig aangeroerd, niet wetend dat dit zo zou lopen, denk dat jullie allen de kern raken maar mekaar niet willen zien zoals forum leden moeten doen

respect mekaar;)

groet
marco
 
Laatst bewerkt:

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Wat vermoeiend allemaal! Moeten we nu echt ALLES gaan uitschrijven? UITERAARD delen Sellers en co hun kennis niet enkel en alleen om de kennis te delen (als ze dat niet zouden doen, zouden om te beginnen al geen gratis filmpjes op youtube kunnen zetten he........). En het is ook niet altijd zo zwartwit.
Maar ik heb in elk geval geen zin om dat tot in den treure in elk antwoord hier op het forum te gaan typen.
Dat is vanzelfsprekend.

Respecteer elkaar en kunnen we nu eindelijk verder met het onderwerp van dit topic? Dat is tenminste wat interessanter dan deze oeverloze en overbodige "discussie".
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
De dag dat Aldi of Lidl een relatief onbekende houtbewerker (althans bij het grote publiek) gaan benaderen om een beitelset van een paar euro's te promoten zal volgens mij nooit komen. Bovendien zouden ze niet tevreden zijn met een filmpje waarin allereerst alle tekortkomingen van het product worden opgesomd en vervolgens getoond wordt welk werk er nog aan moet gebeuren vooraleer je ze echt kan gaan gebruiken. Niet bepaald marketing.

De kans dat een totaal gepassioneerd man uit puur enthousiasme en liefde voor het vak aan hobbyisten over de hele wereld wil laten zien hoe je goedkope beitels voldoende scherp kan krijgen schat ik dan toch wel veel hoger in. Een groot deel van de kijkers heeft niet eens toegang tot deze winkels.
Als Sellers ergens al een effect heeft op de verkoop dan is het op de tweedehands-items op ebay. Telkens hij iets aanprijst schiet de prijs de lucht in. Het gaat hier echter bijna altijd over producten die niet meer gemaakt worden van firma's die vaak niet meer bestaan (of niet meer in hun oorspronkelijke vorm).
Hij is nooit te beroerd om reclame te maken voor zaken waar hij geld aan verdiend: de cursussen en de Woodworking Masterclasses. Terecht overigens.

Al wat je ziet op internet moet je steeds met de nodige terughoudendheid benaderen, er zit zodanig veel fake gedoe tussen. Het leuke bij Sellers is dat hij dit niet nodig heeft. Deze filmpjes maken kost hem vermoedelijk meer geld dan ze hem opleveren, zeker wanneer hij daarna via mail nog eindeloos veel vragen krijgt die hij zoveel mogelijk probeert te beantwoorden.

Ik versta de scepsis hieromtrent, deze is terecht. Maar probeer het kaf van het koren te scheiden, soms is er ook gewoon sprake van "a really nice guy". Helaas komt dit maar weinig voor, maar toch, het komt voor.

Los van het feit dat hij z'n geld verdient met houtbewerken is hij in de eerste plaats een houtliefhebber zoals iedereen op dit forum. En wat is er nou leuker dan je bevindingen delen met gelijkgestemde zielen? Wat is er leuker dan je kennis en liefde voor het vak doorgeven? Daarvoor zijn we toch allemaal hier?

.......

Beitels dus. Het blijft toch een fantastisch filmpje. Wat heerlijk om te zien hoe je een beitel zonder veel moeite mooi scherp krijgt. :D
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
reinoud netjes verwoord.

Alleen hier ligt nu de bottleneck, dat dooreenieder geen weet van heeft,deze beitels worden Niet door aldi/lidl geproduceerd of gedistribueerd, maar hier steken mega inkoop/verkoop organisaties achter, en wel de grootste te wereld, deze beitels worden onder verschillende namen types over de hele wereld verkocht!
En in aantallen waar de grote namen in beitelland rode oortjes krijgen.
En slechte reclame is toch reclame,en eigenlijk vind ik de recentie van sellers niet eens zo slecht over deze beitels a 2,50 per stuk, zij weten het maar wij weten ook dat dit soort gereedschap niet altijd de gewenste kwaliteit heeft, en je meestal door kennis van anderen over de streep gehaald moet worden om dit te kopen, laten we dus eerlijk zijn, toch!

Dus als sellers hier ruchtbaarheid aangeeft dat de beitels, na een beetje werk zeer goed functioneren is dat voor hun geen betere reclame, ik zelf ook kijk als ik weer een actie zie bij de aldi toch altijd met het gevoel dat het goedkope rotzooi is, nu weet ik dus dat het niet zo is, en gebruik ze nu zelf ook gewed en goed geslepen, beter als de bahco met oranje handel, of nooitgedagt waar men vermogens voor vraagt, en dit allen door een man die dit op een zeer leuke manier van spreken heeft ontkracht, en heeft laten zien dat je het eerst moet proberen voor een oordeel te geven

Groet
Marco
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Wat mij opviel is dat hij gebruik maakt van water schuurpapier en niet de prijzige (japanse)stenen, die je als ik het goed begrijp ook met een andere steen weer moet vlakken, aangezien ik graag gebruik maak van het KISS principe.
Jammer dat waterschuurpapier in p1000 en hoger steeds moeilijker te vinden is (in gewone winkels) Heeft iemand een super jig gezien op dit gebied? die je schuurpapier goed vast kan houden. Ik heb het vroeger wel eens met spuitlijm vast gespoten op een alu plaat maar als het papiertje op is geeft het wel een rotzooi en is lastig schoon te maken.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Wat mij opviel is dat hij gebruik maakt van water schuurpapier en niet de prijzige (japanse)stenen, die je als ik het goed begrijp ook met een andere steen weer moet vlakken, aangezien ik graag gebruik maak van het KISS principe.
Jammer dat waterschuurpapier in p1000 en hoger steeds moeilijker te vinden is (in gewone winkels) Heeft iemand een super jig gezien op dit gebied? die je schuurpapier goed vast kan houden. Ik heb het vroeger wel eens met spuitlijm vast gespoten op een alu plaat maar als het papiertje op is geeft het wel een rotzooi en is lastig schoon te maken.

Hij vermeldt toch meermaals in zijn uitleg dat hij het met papier toont omdat dat de makkelijkste manier is voor beginners, omdat stenen een dure aankoop zijn in het begin. En ook dat op termijn stenen wel stukken goedkoper zijn.
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Blom:gewoon op glasplaatjes kun je zo afschrapen, is het makkelijkst, zijn zeer makkelijk te kopen bij elk auto martiale winkels en de betere verf winkels, en bij voorbeeld halffords

massis: ik heb nog nooit betaald voor mijn wedstenen, en ik heb de beste die er zijn, en voor de prijzen die ik zie waarvoor betaald moet worden voor bijvoorbeeld japanse stenen kan ik heel wat schuurpapier kopen!en dit is echt niet voor beginners, zelfs de pro's gebruiken dit.

groet
Marco
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.851
903
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
@Massis: Off topic: mooi filter, erg slim! Ik sjouwde in "mijn tijd" rond met enorme keramische filters en deed errug lang over het filteren van een litertje. Mooi hoor!
Een keramisch filter hebben wij ook, in de camper liggen, voor 'noodgevallen'. Daarnaast heb ik al jaren een bidon met ingebouwd 'rietje' en filter. Werkt alleen om af en toe wat te drinken, maar is daarvoor dan ook ideaal. Zeker als je tot je middel in een rivier staat (te vissen). je hoeft geen grote hoeveelheden drinken mee te slepen, alleen een filterflesje. En je hoeft ook niet helemaal terug te waden - wat wel moet als je je voorraad op de oever achter laat. Helaas moet dat nog wel voor de sanitaire stop...
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Blom:gewoon op glasplaatjes kun je zo afschrapen, is het makkelijkst, zijn zeer makkelijk te kopen bij elk auto martiale winkels en de betere verf winkels, en bij voorbeeld halffords

massis: ik heb nog nooit betaald voor mijn wedstenen, en ik heb de beste die er zijn, en voor de prijzen die ik zie waarvoor betaald moet worden voor bijvoorbeeld japanse stenen kan ik heel wat schuurpapier kopen!en dit is echt niet voor beginners, zelfs de pro's gebruiken dit.

groet
Marco


Nog nooit betaald vor wetstenen? Wat gebruik je dan? Keien uit de tuin?

En als ik zie wat een coticule steen kost : ja dat is best wat (€100 voor een beetje degelijk formaat), maar als ik zie dat schuurpapier bij de lokale dhz ook €0.9 per vel kost haal je dat er toch vrij snel weer uit lijkt me. Toch als je veel beitels slijpt.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Tof dat was ik even vergeten de auto zaken. Het is een afweging, schuurpapier lijkt me wat meer universeel toepasbaar. bv met polijsten. In canada heb ik een stanley slijpstetje voor 10 can dollar gekocht, dat was een olie steen, werkt wel maar werd een grote troep , want ik heb ook een water steen, en schuurpapier. Komt bij dat ik soms chaotisch en ongeorganiseerd ben. Die stanley steen is al een stuk vanaf gesprongen.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
aangezien ik graag gebruik maak van het KISS principe

Normaal gezien moeten die oude combinatie (olie)stenen aan 6€ voldoen, ik wacht nog altijd op iemand die ze wilt promoten (na John Juranitch lang geleden). Vroeger werd het zo gedaan, dus daar is waarschijnlijk weinig mis mee behalve tijd.

Paul Sellers doet een demo met enkel grove korrel (250) en het lukt best goed. http://youtu.be/UbAo4RpM7oM
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Als ieder zijn kant kiest, worden we geen van allen wijzer... De waarheid van deze waanzin zal zoals altijd wel ergens in het midden liggen

Een mening is naar mijn opinie enkel goed om van te veranderen...

Maar als je iets zegt wat wellicht gedachten kan oprakelen, of tot andere inzichten kan leiden. Als je wil tot communiceren begint bij het testen van je eigen kennis, dan sta je toch ook open voor kritiek...?

Als ik zeg dat Rob Cosman een pannenkoek is dan komt dat omdat hij met zijn bolle gestel, in de weg zit van waar het topic over ging.

Neem nou Sellers, die zich af en toe letterlijk jezus ( schrijf je dat met een hoofdletter...?) zelf waant en ik moet zeggen dat zijn leerzame informatie begint af te brokkelen na 598 episodes van; kijk eens hoe geweldig ik ben. ( tegen het maniacale aan, ik zou zeg maar zijn vrouw niet willen zijn!)

Ga goeden tijden spelen in de kantine en laten we het over technieken hebben, in plaats van stanley vs record of hoe ver springt een mestkever als je hem een dag lang in een plastic zakje hebt bewaard.

Dan ben je toch niet bang dat je zorgvuldig gemetselde muurtje zal breken...!?

Liefs,

Caspar
 

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
blom,die olie steen van stanley kun je ook met water gebruiken, als je al olie gebruikt heb, een tijdje in een pot meteen mengsel van groene zeep en soda daarna goed afspoelen.
je kunt het ook via het net bestellen google maar even naar waterproef schuurpapier, volgens mij zelfs tot korrel 3000!

groet
marco
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Neem nou Sellers, die zich af en toe letterlijk jezus

Ik ervaar het anders. Neem nu zijn bankschroef, hij doet daar alles mee, zo heeft hij het altijd gedaan en zo heeft hij het geleerd. Prima, ik ga dat niet doen maar het is eerlijke informatie, en hij prijst geen duur superproduct aan. Van een lesgever verwacht ik juist dat, een eenvoudige oplossing die werkt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.