Parkside Performance excenter met werkstand!! Rotex dus!

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Ergens snel verf vanaf krabben gaat het snelst met een elektrische schaaf. Totdat je een verdwaalde schroef meeschaaft, dan ben je wel een paar minuten kwijt met het vervangen van mesjes.
Maar deze parkside is geen schaaf en ook geen bandschuurmachine.
Hoe is de stofafzuiging van deze parkside?
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Om mij ook even te mengen in de discussie bandschuurmachine of rotatieschuurmachine. Twee verschillende machines die als overlap hebben dat ze snel kunnen schuren. Naar mijn mening neemt de bandschuurmachine sneller af maar je maakt als niet of weinig geoefend schuurder snel fouten. Hier komt het schuurraam om de hoek kijken. Dan voor mij het belangrijkste verschil: verticaal schuren. Als je een wand moet schuren dan is een grote bandschuurmachine voor de meeste niet lang in de hand te houden. Een rotex een stuk langer. Ja er zijn bijzondere mensen die het wel kunnen en volhouden maar de meeste niet.
Daarom zijn er schuurmachines in alle maten en soorten.
 
  • Leuk
Waarderingen: elzenmaa

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.235
535
Eanske
ingoogni.nl
Hier komt het schuurraam om de hoek kijken.
Het schuurraam werkt heel goed op vlakke dingen vlak te houden en niet vlakke dingen vlak te maken. Nadeel is dat het voor grote vlakke dingen ook niet werkt. Ik klem wel eens een paar latten tegen het raam om het te vergroten als ik een oud tafelblad vlak wil maken/houden. Schaven, wat ik het liefst doe, is nog al eens niet goed te doen omdat de planken tegendraads aan elkaar geplakt zijn.

T.a.v. de Rotex, perfect om uit de vrije hand een blok hout een organische vorm te geven.
 

Afgezaagd

Actieve deelnemer
21 mrt 2023
55
15
Alkmaar
Even getest op en neemt goed af.
Ecotools korrel 80 schuurpapier gebruikt.

Stofafzuiging met de parkside droog/nat zuiger gaat ook aardig.

Hij wordt wel aardig warm. Echt warm!
Het plastic van de machine was te ruiken.
Wellicht dat na wat langer gebruiken het weggaat. Maar het kan ook problemen betekenen.

Ook kun je het warm worden in de koudere periode als handvat- of stuurverwarming zien :)

An sich niet ontevreden.
Levensduur, geen idee, ga ik mee maken.
 

Bijlagen

  • 20240228_203148.jpg
    20240228_203148.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 28

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik heb hem na 15 minuten gebruiken teruggestuurd.

Hij werd zo warm dat de bliksemse boel verbrande en daarna deed hij het niet meer......

🥲
Dat heb ik ook bij mijn festool sysvac gehad. Kan de beste merken gebeuren. Tweede exemplaar werkt al heel lang. Ben wel blij met dit soort berichten want het kan een indicatie zijn dat er iets niet goed is met een partij.
Ik heb ook wel eens wat terug gebracht bij de lidl. Geld terug of een nieuwe gehad.
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
259
108
Noardeast-Fryslân
Ik heb hem na 15 minuten gebruiken teruggestuurd.

Hij werd zo warm dat de bliksemse boel verbrande en daarna deed hij het niet meer......

🥲
Zag bij recensies op Yt heel vaak de opmerking dat hij wel erg warm werd. Heb er zelf geen praktijkervaring mee. Was net te laat: na nog geen 3 maand niet meer verkrijgbaar. Opvallend: in een keer ook nergens meer bij Lidl in het buitenland dus wellicht toch een productiefout?
 
  • Leuk
Waarderingen: houtsensei

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Ik heb ook even met een schuin oog naar deze roterende schuurmachine gekeken van de Lidl, maar de reviews waren te wisselend, zowel positief als negatief, even doorsparen zou ik zeggen;)
 

houtsensei

Nieuw lid
12 feb 2023
4
0
Elburg
Dat heb ik ook bij mijn festool sysvac gehad. Kan de beste merken gebeuren. Tweede exemplaar werkt al heel lang. Ben wel blij met dit soort berichten want het kan een indicatie zijn dat er iets niet goed is met een partij.
Ik heb ook wel eens wat terug gebracht bij de lidl. Geld terug of een nieuwe gehad.
Eens, dit doen ze wel heel goed. Ik heb mn geld terug gevraagd. Ik wacht wel tot een 2e versie ervan.
 

houtsensei

Nieuw lid
12 feb 2023
4
0
Elburg
Zag bij recensies op Yt heel vaak de opmerking dat hij wel erg warm werd. Heb er zelf geen praktijkervaring mee. Was net te laat: na nog geen 3 maand niet meer verkrijgbaar. Opvallend: in een keer ook nergens meer bij Lidl in het buitenland dus wellicht toch een productiefout?
Ja ik denk echt dat de eerste versie hiervan niet zo solide is als men dacht. Een tweede versie zou ik overigens zo weer kopen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.