Parkside excenter accu schuurmachine

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
827
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Vandaag een hele dag aan het schuren geweest met m’n nieuwe accu schuurmachine van Parkside. Even de specs traploos regelbaar toerental, 125mm schuurzool , verstelbaar handvat, geschikt voor 20v 2ah en de 4 ah, een 1 uurs snellader, een stofbox met filter en een verloopmof met een extra verloop.
Hier gemonteerd met de 4ah accu5A731481-57CF-4682-9124-EAEEB5934E7C.jpeg

En hier met de bijgeleverde 2ah accu
8464C7EF-FB9F-45FC-BA79-22A248B9DA43.jpeg
Eerst met de stofbox een aantal vlakken geschuurd. De afzuiging valt niet tegen maar het boxje zit zo maar vol. Dus de stofzuigerslang er in het boxje eraf en het verloopstuk er in. Meteen een goede verbetering van de stof afzuiging

57AC7F1C-D45E-4E1B-A2AF-94D4DAB3A1B6.jpeg
De balans van de machine is goed. Maar op het hoogste toeren tal voelt ie wat nerveus aan zeker op het moment van het opzetten op het hout. Eenmaal contact gaat het super. Een klein nadeel de aan uit schakelaar zit op een ietwat domme plek. En is niet heel handig dus om de machine uit te zetten. Heb over de gehele dag zo’n 3 uur geschuurd en anderhalve accu gebruikt (4ah). Dat valt niet tegen maar het was natuurlijk wel licht schuur werk (#180). Totaal vijf kasten en twee planken.
fotootje voor het schuurwerk.43548176-6955-43B2-A56F-EA61780E6199.jpeg
Het mooie van de 20v serie van Parkside is dat ze sinds een jaartje ook een snellaadstation hebben voor 2 accu’s deze laden 2 accu’s tegelijkertijd op laadtijd 2ah accu een half uur en de 4ah accu een uur. Compleet met intelligente laadstroom.
22FBE470-7CDE-4D33-8F9E-5C1F77D19770.jpeg
Tot slot het koffertje waar het geheel in zat verbouwt zodat deze als inlay in m’n eerste festo systainer past.
Deze is ruim 30 jaar oud!! De rotex die er in zat is alweer een flinke tijd geleden overleden. Gebruik nu een makita bo nog wat een moord machine met werkstand en fijn schuurstand.

AE684B7C-F5FF-4BB2-A923-4AF6AA88B41B.jpeg
Oh ja de verstelbare handgreep heb ik er gelijk afgehaald deze zit alleen maar in de weg. En zonder is de machine prima te hanteren ook met beide handen!
Kortom een leuke schuurmachine voor in de werkplaats maar vooral op klus buiten de deur.
wederom prijs kwaliteit onevennaarbaar 😁😁voor nog geen 40 eurootjes.
Groetnis, Roeland

Laatst bewerkt:

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
365
20
Zuid-holland
Enkele maanden geleden een multitool van Parkside gekocht en bij de tweede zaagsnede op een stalen schroef gaf hij de geest en over was de lol.
Nu denk je ik ga terug naar Lidl om hem in te leveren maar ho maar ik moest via een telefoon nummer naar de klantenservice bellen om het euvel voor te leggen .
Ze gaven mij het adres waar ik het kapotte apparaat naar toe moest sturen en dus gedaan .
Echter na 5 telefoontjes en zes weken later had ik de gemaakte kosten op mijn rekening.
Nu is mijn vraag hoe denken we over de kwaliteit van Parkside? Ik weet wel alle waarde naar zijn geld.

• Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.725
1.230
Fryslân
Ik denk ook dat mijn deWalt de geest geeft bij een stalen schroef.

Wat ik trouwens begrijp uit je verhaal Simon, is dat je door je eigen toedoen een machine kapot maakt, en je de kosten ook nog vergoed krijgt van parkside/aldi? Lijkt me dikke prima toch?

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
827
Akkrum
Hoe bevalt die stofzuiger van parkside ist wat?

Bevalt goed!! Plenty zuigkracht het is een nat/droogzuiger. Je kunt hem met of zonderstofzak gebruiken. Bij vloeistoffen moet je het ronde filter er uit halen. Daaronder zit het floter huis zodat je zuiger afslaat bij het bereiken van De maximale waterstand. Je kunt wederom een 2 ah of 4 ah accu er insteken. Word geleverd met 2 ah accu en snellader. Slang stofzak ronde filter 3 verlengbuizen, stofzuigermond en kleine zuigmond en smalle zuigmond.
De foto’s spreken voor zich!! Oh ja en ook een blaas functie. Heb deze nu 2 jaar en gaat altijd mee op klus!!! Lekker licht en compact en met 2 accu’s kom je de klus wel door.
D6936D2C-7348-409E-A75B-411CF9E56725.jpeg
A98F5A7A-F961-40FF-8733-176DA77F3030.jpeg
02EE97FF-9B07-4E7F-B112-B8A23902E102.jpeg
96E6C216-DCE0-428B-B20F-456F0460743B.jpeg
BAFAE554-9213-459E-818C-D2CDE7B7591A.jpeg
Groetnis, Roeland

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
827
Akkrum
Ik denk ook dat mijn deWalt de geest geeft bij een stalen schroef.

Wat ik trouwens begrijp uit je verhaal Simon, is dat je door je eigen toedoen een machine kapot maakt, en je de kosten ook nog vergoed krijgt van parkside/aldi? Lijkt me dikke prima toch?
Ja hoe ze het doen ik weet het niet maar 3 jaar volledige garantie en op de accu’s 1 jaar heb je de performance accu’s dan 2 jaar garantie.
Groetnis, Roeland

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
262
34
Zandvoort
www.markdemaker.nl
Hi Roeland,

Die Performance cirkelzaag heb ik ook Kan je nog een betere foto van je hulpstuk maken waarmee hij op de liniaal kan? Tekeningen oid zouden nog mooier zijn, maar als ik het iets beter kan zien, kan ik vast ook wel zoiets maken. Heb je het van trespa oid gemaakt?

Overigens had ik ook de haakse slijper van de Performance serie, maar die hield er tijdens het doorslijten van lewisplaten spontaan mee op. De klantenservice was trouwens erg makkelijk. Ik heb het hele aankoopbedrag teruggekregen en de accu en lader doen het nog. Binnenkort koop ik wel weer een nieuwe slijptol, maar dan zonder accu en lader.

Leuk dat die stofzuiger goed bevalt, hoe lang kan je op een 4Ah accu ongeveer werken?

Groet,

Mark

Bekijk bijlage 87885
Toch wel prettig op accu zaag en stofzuiger :)
Bekijk bijlage 87886
groetnis, Roeland

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
365
20
Zuid-holland
Jelmer je schrijft door eigen toedoen de machine kapot maakt ,je opmerking begrijp ik niet .
Er zit n.l. een zaagje bij om stalen schroeven mee af te zagen dan moet de mult tool machine hier toch voor geschikt zijn.
Trouwens ik begrijp dat de meeste Parkside gereedschap gebruikers tevreden zijn over de kwaliteit.
Dank allen voor jullie respons.
Simon

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.725
1.230
Fryslân
Jelmer je schrijft door eigen toedoen de machine kapot maakt ,je opmerking begrijp ik niet .
Er zit n.l. een zaagje bij om stalen schroeven mee af te zagen dan moet de mult tool machine hier toch voor geschikt zijn.
Trouwens ik begrijp dat de meeste Parkside gereedschap gebruikers tevreden zijn over de kwaliteit.
Dank allen voor jullie respons.
Simon

Je hebt gelijk. Ik weet niet waar ik met mijn hoofd zat, maar las multitool, en mijn hoofd maakte daar een bovenfrees van. o_O En die gaat denk ik wel kapot met dikke schroef.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.