Parkside excenter accu schuurmachine

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.333
353
Heelsum
ik was ooit ook in een zwak moment in de verleiding om de multitool te kopen op accu.... 2 stuks toen ze in de aanbieding waren. hier met de verbouwing 2 stuks helemaal kapot bij het afsteken van slecht stucwerk.... en echt niet veel.... 2 machines na denk beide anderhalf uur kapot. De cirkelzaag die ik had op accu helemaal bagger van parkside... echt 0 vermogen in dat ding. Ik ben definitief genezen en geef meer uit voor goed spul. Ik heb jouw vakmanschap hoog zit, mijne staat niet eens in de schaduw daarvan dus ik ben toch wel verbaasd dat jij hiermee uit de voeten kunt. Skills zijn belangrijker dan goede tools maar ik begin er niet meer aan. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik wel alle vloeren uit mijn huis gebikt heb met de zware sloophamer van parkaide... 99 euro, niet te tillen dat ding maar wel veel kracht en hij heeft het de hele verbouwing goed volgehouden.

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
827
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
@MerkiMac.,

Het hulpstuk is inderdaad van trespa gemaakt. Dat glijdt fijn over de liniaal. Voor zit hij vast door de parallel geleider/houder en achter heb ik twee gaatjes door de zool geboord en schroefdraad getapt. In de gemaakte houder 2 sleufgaten gemaakt zodat het hulpstuk verstelbaar is voor 90 graden en 45 graden en alles wat er tussen zit.Aan de boven kant van de houder (de buitenste messing kraagmoeren) is om de speling tussen rail en houder te minimaliseren.
De maten wijzen zich zelf.
hier wat foto’s
F161C186-2EF3-4DD8-A4B0-0F5D711735F5.jpeg
A0FE7CBE-C666-45F7-BB3A-AE7D2E8CC00D.jpeg
E215AD15-8217-40BC-8470-65D5A4F5883D.jpeg
9B8BFF11-26D0-4913-8373-27CF0FA43C8F.jpeg
0BF75D9C-04EB-418C-9ED4-E351A0EB4703.jpeg
85CF10DD-0411-463B-84D2-E28CCEFA732A.jpeg
Hoop dat dit voldoende informatie is.
Groetnis, Roeland

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.323
3.453
Gaanderen
Oh vergeet ik helemaal heb ook de schroeftol van performance.
op YT diverse testen tussen deze en gerenomeerde merken zoals Makita en Milwaukee. Waarbij de performance van Parkside wint :)
linkje

Bekijk bijlage 87915
Groetnis, Roeland
Hoewel ik altijd veel twijfels heb het functioneren van machines met deze prijs heb ik laatst een slagschroeverdraaier aangeschaft van parkside. Toen toch even vergeleken met mijn milwaukee. Schotelkopschroeven 8x300mm in twee douglasbalken 15cm gedraaid. Waarvan 15 cm in kopshout. Met beide machines lukte dat in ongeveer dezelfde tijd. Wat ik wel bemerkte dat de lidl machine wel wat heter werd.
Blijft de vraag hoe zou deze machine zich houden bij dagelijks gebruik? Ik gebruik mijn 3 milwaukee machines regelmatig en mijn andere festool en lidl nauwelijks. (festool is een hele oude cdd 9.6 accu's bijna dood en deze festool accumachine's vond ik matig )

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
827
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Wim, ik heb een oude versie parkside slagschroevendraaier 18V nog voor de X 20v familie. Gebruik hem eigenlijk niet te veel herrie en word inderdaad heet. De preformance daarentegen gebruik ik dagelijks ligt goed in de hand en is bijzonder krachtig. Deze machine heb ik nu twee en half jaar en wil niets anders meer.. Als er een brushless slagschroevendraaier uit komt (preformance) schaf ik hem direct aan.
Ik heb ook de kleine 12v accu boormachine (d2) met een boorkop die je kunt verwijderen super licht en krachtig je kunt er een bit inzetten en dan de boorkop er overheenzetten..
waarschijnlijk afgekeken van festool. :)

groetnis, Roeland

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.