Heb je al besloten of je er eentje neemt mét of zonder geleiderail?
Goede vraag.
De aanleiding voor deze hele onderneming is dat mijn oude slaapkamerkast langzaam aan het instorten is. Daar moet een nieuwe voor komen en dat betekent grote, onhandige stukken plaatmateriaal verdelen in iets minder grote en onhandige stukken.
Het beste is natuurlijk een grote zaagtafel, maar daar is geen ruimte voor. Ik heb een klein Inca tafelzaagje, maar daar ga ik geen volledige 18mm mdf platen overheen halen. Dat eindigd gegarandeerd in huilen.
Eerder heb ik een keukenblok gemaakt, ik hout heb dat allemaal laten zagen bij de bouwmarkt. Op zich werkt dat prima, maar het kost extra, het is een hoop 'gedoe' en nadat eenmaal het hout is besteld is er niet veel ruimte meer voor voortschrijdend inzicht.
Dus ja. Er gaat zeker een geleiderail komen.
De volgende vraag is dan inval of gewoon, eventueel met adapter.
Met het primaire doel in gedachten denk ik dat een invalzaag voor mij de beste oplossing is. Het werkt allemaal net iets prettiger, de afzuiging is beter en tja, waarom ook eigenlijk niet. Als je het budget hebt gebaseerd op een accuzaag en daarvan afziet, dan is er financieel opeens heel veel mogelijk. voor de prijs van twee accu's en een lader kan ik comfortabel een tweede cirkelzaag kopen.
Ik moet nog kijken welke zaag het gaat worden, mijn favoriet op dit moment is de Makita SP6000J met een paar rails. Leuke is dat als ik dat ding nu bij toolnation bestel, ik er een gratis accu bij krijg.
Leuke poging om een simpel probleem toch weer ingewikkeld te maken, heel erg bedankt toolnation.