Overkapping plaatsen

Niels1987

Actieve deelnemer
10 feb 2020
72
14
Hij is af! :) blij mee. Nogmaals bedankt voor al het advies!

Moet alleen nog tegelvloer in en de regenpijp. Die poeren lijken op verschillende hoogtes te staan maar dat is niet zo. De grond is enorm ongelijk dus moet er nog flink gespit worden voor de vloer. Poeren staan 10cm boven maaiveld.
 

Bijlagen

  • 20220212_171435.jpg
    20220212_171435.jpg
    157,5 KB · Weergaven: 61

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
De overkapping staat er bijna helemaal in. Vandaag nog even epdm lijmen en daktrim plaatsen. Zal binnenkort een paar foto's uploaden. Kom nog 1 ding tegen waarvan ik me afvraag hoe ik dit op ga lossen.

De dakdoorvoer (ze hadden sowieso een stadsuitloop moeten leveren maar dat terzijde) heeft een pijpje van 63mm. Dan leveren ze er een 100mm buis bij en twee 45 graden bochten. Hoe ga ik dit ooit mooi maken? Heb gezocht naar een verloop maar kan dit niet vinden in de juiste maat. Ben benieuwd of er plafondplaten oid bestaan welke ik aan de onderkant van het dak kan monteren waar de 100mm buis aan hangt? Of heb ik andere mogelijkheden?

Groet Niels
Ik weet niet welk merk bouwpakket dit is, maar in de regel zit er 80mm regenpijp, een paar bochten en een aantal beugels bij.
Stadsuitloop of dakdoorvoer is produkt afhankelijk. Bij een dakdoorvoor frees je in de regel een verlaging van zo'n 8mm op de plek van de doorvoer. Die dingen zijn 300mm in doorsnede. Daarna boor je het gat voor de regenpijp. Die steek je weer in dat gat en bevestig alles aan een staander. Dat frezen doe je voordat de boeidelen bevestigd worden. Op de plaats waar je freest beter niet het dakbeschot van bevestigingsmateriaal voorzien. (kan de frees niet tegen). Op de plek van het gefreesde komt het epdm dus lager te liggen. Daar wordt dan weer de dakdoorvoer in geplakt, zodat het daar dus lager ligt dan de rest van het dak. Bij de sommige merken bouwpaketten moet je van te voren aangeven waar de afwatering komt, dan krijg je een aangepaste constructie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.