overkapping en schuur in douglas

Mikew

Actieve deelnemer
18 jun 2012
66
0
Alteveer Dr.
Na een poosje overleggen ben ik begonnen met een nieuwe overkapping voor men schoonmoeder.
Het oude schuurtje is afgebroken en op die fundering staat de nieuwe overkapping.

Ik heb 100 x 200 x 1000 betonbanden gebruikt om het geheel op te hogen, deze zijn in de specie gezet. (betonbanden zijn aangebrand om goede hechting te verkrijgen)

Het frame is van 200 x 200 douglas balken en de dakbalken zijn 75 x 200 en ook douglas.
Dak is eveneens van douglas dakbeschot planken.

Hieronder een paar foto's van het begin tot nu.
 
Laatst bewerkt:

Mikew

Actieve deelnemer
18 jun 2012
66
0
Alteveer Dr.
IMG_6210test.jpgIMG_6395.jpgIMG_6396.jpgIMG_6397.jpgIMG_6400.jpg

ik heb de wanden er al bijna allemaal in, ik zal binnenkort wel een update sturen!
Plan is om volgende week alle wanden erin te hebben incl. zwarte planken en het epdm op het dak te hebben.
 

Mikew

Actieve deelnemer
18 jun 2012
66
0
Alteveer Dr.
de staanders staan los, behalve op 1 hoek (kun je net niet zien op de fotos maar achter het zwarte containertje)
deze paal staat op een poer met een verstelplaat en draadeind.

de wanden tussen de palen zet ik vast met ankers in de bandjes.
 

Mikew

Actieve deelnemer
18 jun 2012
66
0
Alteveer Dr.
vanavond weer verder met de overkapping, ik wilde de mastiekschroten erop maken en het epdm erop lijmen, maar lees verschillende verhalen over dat als je geen isolatie aanbrengt je condensvorming krijgt?
wat is jullie mening hierover en heeft iemand hier ervaring mee?

ik zie namelijk ook veel foto's/filmpjes waar ze het gewoon rechtstreeks op de planken lijmen... verwarrend...
 

AGBUNK

Actieve deelnemer
12 jan 2020
51
1
Zuid-Holland-Zuid
Ha vakman. Net werk lever je.
Wij plaatsen jaarlijks honderden overkapping zonder isolatie maar wel met EPDM. Als de ruimte eronder goed geventileerd wordt is dat geen probleem.
Anders het juiste dampmembraam aanbrengen.
 

Omsels

Actieve deelnemer
6 nov 2019
42
2
Een vraagje over bovenstaand project. Hoe heb je het dak op afschot gelegd?
 

Willem11

Actieve deelnemer
17 nov 2015
135
10
Mooi Mikew! Krijgen we nog meer foto's van de vorderingen en ook jouw ervaringen met de gebruikte methodes en materialen?
Succes!
 

Mikew

Actieve deelnemer
18 jun 2012
66
0
Alteveer Dr.
Mooi Mikew! Krijgen we nog meer foto's van de vorderingen en ook jouw ervaringen met de gebruikte methodes en materialen?
Succes!

Jazekers, excuses het is de laatste tijd erg druk met mijn eigen bedrijf en mijn pasgeboren zoontje:p
Hier even weer wat kijk voer voor jullie, de schuur is nog niet helemaal af, waarschijnlijk wordt deze volgende week afgemaakt!
Als hij af is zal ik een paar foto's voor jullie schieten!
IMG_6435.jpgIMG_6433.jpg
IMG_6432.jpgIMG_6429.jpg
IMG_6428.jpgIMG_6914.jpgIMG_6915.jpg
 

fets

Nieuw lid
27 apr 2016
13
0
Zeer mooi!

Vraagje:
Hoe heb je de "gordingen" aan de ringbalken vastgemaakt? Aangezien ze bovenop de ringbalken liggen?
Heb je ook nog ergens een regengoot?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.