dus een kabel naar een schuur moet altijd op 30 mA staan, zelfs wanneer verderop alles binnen de schuur staat ?NL 30 mA.
dus een kabel naar een schuur moet altijd op 30 mA staan, zelfs wanneer verderop alles binnen de schuur staat ?NL 30 mA.
Let op: het AREI is flink verandert in 2023 wat betreft aardlekschakelaars. Nu moet er per 8 kringen een differentieel van maximum 30 mA zijn. Enkel voor vast opgestelde toestellen mag de dif nog 300 mA zijn.als de regelgeving in NL geen 30 maar slechts 300mA voorschrijft, dan zou ik die buitenomgeving naar 300 omschakelen
in de omgekeerde richting: bij heel wat klanten heb ik aan het begin van de installatie 30 mA geplaatst
gewoon omdat hun installatie verderop geen onderscheid maakte tussen gewone vertrekken, en vertrekken waar 30 mA reglementair voorgeschreven is, omdat het een vochtige ruimte is
beste voorbeeld is een tijdens corona nieuw geplaatste sauna
klant - waar ik voor andere zaken kwam - had in die periode een concullega aangezocht om de elektriciteit te leggen
die heeft wel een automaat geplaatst
daarbij heeft hij over het hoofd gezien dat een 30 mA niet aanwezig was
sommige concullega's noem ik echt 'con'
en flamand betekent dat 'gek'
een andere klant, die uit nl uitgeweken is, voegde daar de verfijning 'petit con' aan toe
wat hij als 'sjoemelaar' vertaalde
op dat gebied steken we jullie in VL op zuinigheid dubbel voorbijIn Nederland mogen er maximaal 4 groepen achter een aardlek.
ieder zijn keuzeWeet je zeker dat alle 5 je groepen achter de aardlek zitten?
Yep.Weet je zeker dat alle 5 je groepen achter de aardlek zitten?
goeie vraagWaarom laat je geen foto van je groepenkast zien, in plaats van je oude meter?
in VL mogen max 8 stopcontacten op 1 groep, maar van een max aantal groepen op 1 aardlek heb ik nog nooit gehoord. daar zegt het AREI bij mijn weten niks over.op dat gebied steken we jullie in VL op zuinigheid dubbel voorbij
vermits er bij ons 8 ipv 4 achter mogen
Dat is een verouderde norm. Nu is er geen limiet.In Nederland mogen er maximaal 4 groepen achter een aardlek.
Er zitten in mijn kast(en) nu 5 ALSDat is een verouderde norm. Nu is er geen limiet.
Weet je dat zeker. Ik heb net een nieuwe groepenkast besteld en overal waar ik een kast configureerde online werd ik verplicht om het juist aantal ALS erbij te doen.