Oude Ulmia verstekzagen

LFlab

Post veel
7 mei 2018
970
310
Rosmalen
Ja, nou ja, ik denk dat het een standaard klantenservice antwoord is.
Ze verkopen nog steeds 352's en 354's, dus daar hebben ze wel de gegevens van toch? Ik kan me voorstellen dat er bij verhuizing of zo oud papier weggegooid wordt, maar kan me ook voorstellen dat er toch nog wel wat aan oude tekeningen rondzwerft, al dan niet gedigitaliseerd.
Maar dat gaat een medewerker klantenservice niet voor je opzoeken bij de afdeling engineering....., dus in die zin zijn het vooral ook medewerkers met "not my job" mentaliteit waar je als hobbyist last van hebt.

Eerlijk is eerlijk, als er dan een collega met pensioen gaat, en die ruimt zijn kast leeg, dan is het wel heel moeilijk om te bepalen wat er bewaard moet blijven van oude meuk. Vaak is het zo dat de dingen die je bewaard, nooit meer iemand naar om kijkt, de dingen die je weggooit heb je een week later nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sebasel

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Dit was een rebrand van de ulmia, lijkt verdacht veel op je geplaatste foto's

 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.736
2.591
Gaanderen
Probleem van Ulmia en anderen die even goed waren was de kwaliteit. Die was te goed en de prijs was daar ook naar. Alle onderdelen waren toen op voorraad. Dat kost ook geld. En dan komen er elektrische afkortzagen die evenveel en later minder kosten. Ja verkoop er dan nog maar eens genoeg. Wees blij met wat er nog en profiteer ervan. Tweede hands zijn ze vaak goedkoop.
 

Sebasel

Actieve deelnemer
5 jan 2013
66
38
43
Voerendaal
Wat jammer he dat er vaak bij de bedrijven zelf, (vooral na overnames) weinig aandacht is voor bedrijfsgeschiedenis. Later komt berouw ;-)
Ik heb geen idee of de vorige eigenaar de familie van de oprichter was. En zoja, of die de historische informatie niet mee hebben verkocht?
Zeker omdat ook online niet erg veel te vinden is over de geschiedenis. Voornamelijk vind ik veel kleinanzeugen met foto’s van soms wel erg mooie vroege exemplaren. Met soms een jaartal erop. Althans dat lijkt het “model 1903”. En die komt overeen met die wat ik heb.

Kortom, ik wil de huidige eigenaar niet meteen wegzetten dat ze er geen aandacht voor (willen of mogen) hebben.
 

Sebasel

Actieve deelnemer
5 jan 2013
66
38
43
Voerendaal
Ja, nou ja, ik denk dat het een standaard klantenservice antwoord is.
Ze verkopen nog steeds 352's en 354's, dus daar hebben ze wel de gegevens van toch? Ik kan me voorstellen dat er bij verhuizing of zo oud papier weggegooid wordt, maar kan me ook voorstellen dat er toch nog wel wat aan oude tekeningen rondzwerft, al dan niet gedigitaliseerd.
Maar dat gaat een medewerker klantenservice niet voor je opzoeken bij de afdeling engineering....., dus in die zin zijn het vooral ook medewerkers met "not my job" mentaliteit waar je als hobbyist last van hebt.

Eerlijk is eerlijk, als er dan een collega met pensioen gaat, en die ruimt zijn kast leeg, dan is het wel heel moeilijk om te bepalen wat er bewaard moet blijven van oude meuk. Vaak is het zo dat de dingen die je bewaard, nooit meer iemand naar om kijkt, de dingen die je weggooit heb je een week later nodig.
Los van de reactie die op @klaas0639 had gegegen, heb ik in of voor meerdere commerciële en (semi-)overheidorganisaties gewerkt waar het historisch besef in de kasten, gereedschapskisten en hoofden van het met pensioen gaand personeel zit. Of beter: zat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.