Oude trap uit (denkelijk es) gezandstraald (mislukt) wat nu ?

A

Athanor

Guest
Heeft Festo niet zo iets. Daar kan je kosteloos lenen drie maanden. Niet vergeten in te leveren want dan betaal je alsnog het volle pond.

Klinkt mij in de de oren als iemand een moreel dubieus advies geven:mad:
Als we dit collectief gaan doen zijn dergelijke services snel de wereld uit.

Fons
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Super tip van Wim, maar nu aub wel foto's plaatsen hoe je het gedaan hebt en het resultaat!

jaap

Jaap ik heb die dingen verkocht en in het begin goed ook. Ik heb hem gebruikt in mijn vorige huis een jaar of 14 geleden. Heel veel media waren er nog niet ook het forum bestond ook niet. Omdat ik jarenlang een gereedschappenzaak heb gehad en er in opgegroeid ben vergeet ik wel eens dat niet iedereen die kennis heeft. Maar even zoeken op het www en je vind het dat is ook dhz.
Trouwens deze lakfrees komt bijna in het hoekje. Ik heb er trouwens ook eens een verkocht aan een restauratiebedrijf die er fineer snel mee affreesde.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.063
109
Klinkt mij in de de oren als iemand een moreel dubieus advies geven:mad:
Als we dit collectief gaan doen zijn dergelijke services snel de wereld uit.

Fons
je moet slecht en slim zijn in deze wereld, anders red je het niet.:p
 

nielsds

Nieuw lid
20 nov 2013
12
0
Nogmaals bedankt voor jullie reacties !!
Heb deze ochtend enkele foto's genomen, alleen de gsm wilt niet meer flitsen...
Een goede foto van het "ruwe" heb ik niet kunnen nemen, de vlekken kan je wel goed zien.
foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpgfoto 4.jpg
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Man man, die foto's,

klopt het dat de plamuur van de muur zo fel geraakt is?

Dat alleen zegt al genoeg over de kennis en kunde vd genen die het gedaan hebben,

Thuis is geen schrammetje te zien, alles werd afgeplakt met een zeer dikke folie, zeker 1 mm dik.

Mar goed, ik zou toch ontweringswater eens proberen, volgens mij gaat dta lukken, overvloedig veel water gebruiken ook.

De details zijn inderdaad knudde, ruwe is niet zichtbaar hier, hoe ga je de trap strask afwerken?

Wij hebben hem laten vergrijzen door eerst een kleurbeits (beRIMG1557.jpgRIMG1561.jpgits erop en eigenlijk onmiddellijk terug opnemen), en dan een kleurloze olie erop.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.063
109
En jij vindt jezelf slim, maar bent slecht?
Maar lekker mee doorgaan, joh! Regelt zichzelf, schaffen ze het gewoon af. Het forum hier zal u dankbaar zijn......
ben je zo'n zuurfiguur dat je het verschil niet ziet in een lacherige of serieuse reactie, of heb je de smiley niet gezien.
 

roekie

Actieve deelnemer
11 apr 2012
85
0
Tussen al het gehakketak over slimheid door, ben ik vooral nieuwsgierig welke kant de TS naar neigt? Ga je het nog chemisch proberen, danwel met water of ga je voor de lakfrees? Ik zou persoonlijk deze laatste de grootste kans geven, ben je meteen van (een deel van) je ruwe groeven kwijt...
 
als ik dit lees/zie ben ik eigenlijk echt wel blij dat ik voor het vele werk heb gekozen en mijn trap fijn geschuurd heb:)
oke ik ben dan wel al een zaterdagje of 8-10 bezig maar mijn beukenhouten trap is tenminste nog in topstaat

soms moet je niet kiezen voor het gemakkelijkste of snelste want dat kan ook fout gaan helaas
ben iig blij dat je het nog zo goed hebt gekregen:)
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
als ik dit lees/zie ben ik eigenlijk echt wel blij dat ik voor het vele werk heb gekozen en mijn trap fijn geschuurd heb:)
oke ik ben dan wel al een zaterdagje of 8-10 bezig maar mijn beukenhouten trap is tenminste nog in topstaat

soms moet je niet kiezen voor het gemakkelijkste of snelste want dat kan ook fout gaan helaas
ben iig blij dat je het nog zo goed hebt gekregen:)

Haha, net zoals die japanners met hun zwaarden e.d. "wax on, wax off"
 

nielsds

Nieuw lid
20 nov 2013
12
0
Gisteren een 1ste test met Waterstofperoxide, verdunning tot 15%.
Geen zichtbare verandering, vanavond nogmaals proberen.

Momenteel denk ik ook aan de lakfrees, alleen is de kans wel aanwezig dat de vlekken veel dieper zitten dan de frees zal verwijderen.

Vraag me af of de treden schilderen (nu hij zo ruw is) op iets zou trekken..


 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
niels,

kanje misschien een stukje gelijkaardig hout vinden, dat stralen, of met een roterende borstel uitschuren, zodat je een proefplankje hebt?

Verven zou ik niet doen.

Welk resultaat wil je uiteindelijk bereiken, of had je in gedachten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.