Oude meubels hergebruiken

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Heb hier op onze grofvuil stort 5 complete pakken massief eiken parket zien liggen. Nog nieuw in het plastic. Ik smeekte om ze eruit te mogen halen maar de gemeente medewerker stond dat niet toe. Die sturen het liever naar de vuilverbranding. Zelfs 100 euro voor een goed doel mocht allemaal niet.
Men wil narigheid, wat hoort bij contant geld, voorkomen. Het zelfde geldt voor het meenemen. Als jij een pak op je voet laat vallen, of er zit toch ergens een spijker aan dan hebben zij gedoe. Het is totaal risico mijdend gedrag en begrijpelijk. "better safe then sorry"
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.503
962
Riemst
Daarom vraag ik dus of mensen de dingen die ik wil hebben, in mijn auto willen leggen. Zo lang ze het nog niet hebben weggegooid is het nog van hun en mogen ze zelf kiezen of ze het in mijn auto gooien of in een container van de gemeente.
Dat lukt hier niet altijd. Je moet over de weegbrug en als je meer weer weegt bij het buiten rijden als bij het binnen rijden mag je het gaan uitleggen.
 
  • Wow
Waarderingen: The Boktor

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Bij ons is de grofvuil gratis. Betaal jaarlijks een hoge afvalstoffen heffing. Er is dus ook geen weegbrug. Het is gewoon de persoon die je aantreft. Het is geen container maar wordt op de grond gestort. Men enkel een betonnen rand ervoor van 1 meter. Je kunt het er dus zo uitpakken. Het is vooral onwil van de gemeente medewerker die strak de regeltjes wilt volgen. Met het idee van duurzaam en milieu vriendelijk, maar erachter zit een bussines model. Afval is veel geld waard. Het hergebruiken van goed hout lijkt mij altijd duurzamer dan het verbranden en daarna nieuw in de winkel kopen. Dat principe begrijpen ze echter niet.

Een paar dagen later uitgelegd een andere medewerker daar en die begreep het volledig en had het wel toegestaan.

De gemiddelde medewerker daar geniet ervan om continue de mensen op hun nummer te zetten dat ze het in de verkeerde bak gooien. Elk stofje heeft zijn eigen bak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.074
395
Hier op de milieustraat heb ik het er wel eens met een van de medewerkers over gehad. Die gaf aan dat het vooral arbo/aansprakelijkheid is hier op de stort. Als ze mij in een container laten klimmen en er gebeurt iets, zijn zij aansprakelijk. en zal jouw verzekering de kosten op hun verhalen
Bovenstaande is het probleem.
Die medewerkers volgen gewoon de hun opgelegde regels net als heel veel ander personeel.
 

Afgezaagd

Actieve deelnemer
21 mrt 2023
55
15
Alkmaar
MP of FB in de gaten houden met een radius welke je bereid bent af te reizen voor het stuk.

Kringloop is ook een aanrader. Staat soms nog best wat tussen voor een meer dan schappelijke prijs.

Tafels, kasten, dressoirs, dat soort spul.

Ik demonteer het geheel netjes en leer zo ook nog wat over bepaalde constructies. Schroeven en andere metalen onderdelen gaan in de schrotbak welke ik eens in de zoveel tijd inlever.

Rest of afvalhout gaat naar de stort.
 

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
74
45
IK heb nu deze :
Koffietafel, 110 op 50cm 45cm hoog.

5euro, eens zien hoeveel bruikbaar hout ik uit zoiets krijg.

Screenshot 2023-11-04 004532.png
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
918
318
Ik ben van het bewaren van ouwe meuk, ik kan beter zoiets niet tegen komen voor 5 euro anders staat straks mijn hele boerderij vol met leuke oude meubels die ik een betere bestemming gun dan tot plankjes te worden verzaagd...:ROFLMAO:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Veel van die leuke oude meubels, gaan anders uiteindelijk de versnipperraar in, dus je hoeft je niet schuldig te voelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.