Open Dag Hout 2023 in de agenda, 29 oktober in de Hanzehal te Zutphen!

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.126
522
Moordrecht
Niet lang gebleven, mijn rug vertikte t om mee te werken. Wel jammer, had graag nog wat geknutseld aan een bankje..

Wel wat mooie stukjes hout gescoord en niet onder de druk van @jefmen gezwicht voor de vierkante gatenboor van een forumlid.. :ROFLMAO:

2,5 meter birds eye maple en en mooi stuk gewolkt sapeli aan hout gescoord, 2 kleine hangdgestoken raspjes en een blik meubelwas uit de aanbiedingshoek van meubeluniek..

20231029_150503.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Niet lang gebleven, mijn rug vertikte t om mee te werken. Wel jammer, had graag nog wat geknutseld aan een bankje..

Wel wat mooie stukjes hout gescoord en niet onder de druk van @jefmen gezwicht voor de vierkante gatenboor van een forumlid.. :ROFLMAO:

2,5 meter birds eye maple en en mooi stuk gewolkt sapeli aan hout gescoord, 2 kleine hangdgestoken raspjes en een blik meubelwas uit de aanbiedingshoek van meubeluniek..

Bekijk bijlage 136869
Niet lang gebleven, mijn rug vertikte t om mee te werken. Wel jammer, had graag nog wat geknutseld aan een bankje..

Wel wat mooie stukjes hout gescoord en niet onder de druk van @jefmen gezwicht voor de vierkante gatenboor van een forumlid.. :ROFLMAO:

2,5 meter birds eye maple en en mooi stuk gewolkt sapeli aan hout gescoord, 2 kleine hangdgestoken raspjes en een blik meubelwas uit de aanbiedingshoek van meubeluniek..

Bekijk bijlage 136869
Ik weet van niks😋
 
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes

LFlab

Post veel
7 mei 2018
970
310
Rosmalen
Vandaag ook een paar uur geweest, meteen in het begin, en er stond om 10:02 al een rij :D
Was heel leuk, spulletjes afgeleverd bij de weggeef stand, en daar een fineerzaagje zien liggen, dus die heb ik nu. Verder aan het einde van de hal, naast de Tormek spullen, twee mooi kleine steekpassertjes gekocht, net even geslepen, dus nu klaar voor gebruik.
Even bij Henk Verhaar staan te praten, bij Jurriaan, de meneer met de kumiko lampen, waarvan ik er misschien toch een wil kopen (foto aan mijn vrouw gezien, en waar ik in eerste instantie geen enthousiasme verwachtte, vond ze hem toch wel mooi).
Bij Jan Hovens staan kijken, bij Baptist en Teygeler gekeken, en bij Duco, tegelijkertijd me verbaasd, bij Duco lag een Record 05, en het leek op een oude, want hardhouten knop en handvat, en schaafbeitel met rechte bovenkant, maar het was een heel recent exemplaar, geen originele handvatten, Stanley schaafbeitel erin, precies de reden warom ik in NL geen oude schaven koop.
Verder nog wel bij een ouder stel palissander gekocht, en de uitnodiging om op de werf te komen kijken omdat ze meer spullen hadden voor gitaren (maar niet meegenomen), weet iemand wie dat waren? Ze hadden ook kleurige vogelhuisjes bij zich.
Bij de Amsterdamse Fijnhouthandel een grote plank birdseye maple gekocht, omdat ik me het kaas van het brood had laten eten met handzamere planken esdoor, 1 iemand kocht 1 plankje kennelijk, en toen kwam er iemand na en die kocht de rest van de drie kleinere planken, oh well, gelukkig de stationwagen bij me.
Fantastische draaiwerkstukken gezien, niet iets waar ik mezelf in wil gaan verdiepen, maar sjongejonge, wat een enorm mooie werken.
Wat me opviel is dat er weinig mensen waren die met meubel of gitaarbouw bezig waren, bij Ernst wel staan kijken, wat een mooie stoel, en bij Henk van Dool even gepraat, mooie kistjes en anders dan anders gitaren.
Even met Trigger staan praten, best een handzaam dingetje, die gatensteek :D

Enorm naar mijn zin gehad, niet zo lang gebleven, wel jammer dat er niet meer meubelmakers stonden, en niet alles kunnen vinden voor mijn aanstaande basgitaar bouw, maar da's ook wel het risico van het vak.
Op de terugweg nog bij het Kroller Muller langs geweest (alleen binnen, te slecht weer :) ), ook heel mooi.
20231029_141514.jpg

(Heel erg mooie lijsten, van dichtbij bewonderd, het schilderij is ook wel aardig :D ).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes en Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.729
2.588
Gaanderen
Vandaag een leuke dag gehad. Veel uitleg gegeven. Vooral het schraapstaal was gewild.
Toch moet er wel iets van mijn hart er waren erg weinig inzendingen voor de forumuitdaging : mmak een stuk gereedschap. Ja ik weet de opdracht kwam laat maar, dat er naast de forummers die achter de woodworking stand stonden, dat er maar 2 andere inzendingen waren was toch wel teleurstellend.
We gaan de boel evalueren en doen het volgend jaar gewoon nog een keer over.
Iedereen bedank voor de leuke gesprekken en terugkoppeling over bepaalde onderwerpen.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.852
904
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Vandaag een leuke dag gehad. Veel uitleg gegeven. Vooral het schraapstaal was gewild.
Toch moet er wel iets van mijn hart er waren erg weinig inzendingen voor de forumuitdaging : mmak een stuk gereedschap. Ja ik weet de opdracht kwam laat maar, dat er naast de forummers die achter de woodworking stand stonden, dat er maar 2 andere inzendingen waren was toch wel teleurstellend.
We gaan de boel evalueren en doen het volgend jaar gewoon nog een keer over.
Iedereen bedank voor de leuke gesprekken en terugkoppeling over bepaalde onderwerpen.
Als ik voor volgend jaar iets mag neerleggen dat niet 'mooi' is maar wel slim bedacht (al zeg ik het zelf) dan heb ik wel een ideetje ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: SunRayes

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Heb de wagen ook vol geladen!
Maar vanmorgen dikke pech met m’n bus na het tanken en controle banden druk bij het weg rijden sloeg de motor af. En waarschijnlijk een rotte start motor een beetje een kortsluiting achtige lucht. Gelukkig hebben de tank station medewerkers de bus op een aangelegen parkeerplaats geduwd. Waar hij nog even mag staan.
Kortom neem iets minder mee als voorgaande jaren met name 2 werkbanken neem ik niet mee.
Maar heb toch voldoende bij me.

Groetnis,
Roeland
Helaas mn bus is overleden, distributieriem gebroken(in 2019 vernieuwt) dus na 13 jaar trouwe dienst afscheid genomen.
Inmiddels een nieuwe tweedehands bus aangeschaft .

Groetnis,
Roeland
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Henk H, Rizz en jaap

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.126
522
Moordrecht
Ik heb mezelf een hoop geld bespaard op deze open dag. Ik heb géén boog gekocht á 450 euro, géén gitaar van 900+ en ook die mooie nummer 5 schaaf á 250 euro heb ik aan me voorbij laten gaan. Dat is toch al gauw 1600 euro in de pocket.
Mooi! Uit eten! :ROFLMAO::cool: (running gag in de vriendengroep hier)
 
  • Leuk
Waarderingen: trigger

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.