opbergsorteerbakjessysteem....

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
30 euro vind ik persoonlijk niet duur, zeker niet voor iemand die zoveel geld over heeft voor al het festool-materiaal :eek: (beetje tegenstrijdig, niet)

geld betalen voor goed materiaal is 1 ding, maar dan moet je de lijn wel doortrekken, of het geeft geen zin.
Straks vertel je nog dat je de schroeven uit de action gebruikt ;)

Hoe iemand zijn geld wil uitgeven is zijn zaak.
Maar ik ben het ook wel weer eens met Rhynix.

Het gevaar van goedkope sorteersystemen kopen is dat ze vaak maar eenmalig leverbaar zijn. Of dat de fabrikant al snel weer iets anders gaat verzinnen.
Met als gevolg dat je over tien jaar een samenraapsel hebt van verschillende bakjes/systemen.

Mijn eerste bakjes-koffer kocht ik 15 jaar geleden en daarna steeds verschillende. Wat er steeds in de aanbieding was.
Nu heb ik een stapel van verschillende koffers en wandbakjes.
Als ik dan bijvoorbeeld dit zie https://haxo.nl/raaco-assortimentskast-60-laden/ dan denk ik: Misschien moet ik maar eens door de zure appel heen bijten en in een keer alles goed aanpakken.

Grts, Raymond
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Kijk, dit is dus waarom je adblockers NIET mag draaien :). (*)

Dankzij onze eigen woodworking.nl ooit bij de volgende (door Google aangereikte) sponsor terechtgekomen: http://www.auer-packaging.be , of recht naar de handige cataloog: http://www.auer-packaging.be/pdf/auer-katalog_nl.pdf

Uuuuuren kan ik er in grasduinen (en dan vooral verzinnen wat ik nog allemaal zou kunnen kopen enkel en alleen om op te bergen ;) )...

Vooral die Maga boxen (vanaf p26) lijken mij wat. 30ct voor het doosje, 30ct voor het raampje, enzoverderenzovoort. Daar kunt ge nu toch niet voor sukkelen, toch?

(Oh, en het is nog Belgisch ook)


(*) Wel, ~daarom~, en omdat onze site het kan gebruiken natuurlijk...
 

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
ik heb er hier nog 4 van staan die op het moment alleen maar stof staan te vangen.
als er iemand geïnterreseerd is laat het maar even weten, dan kunnen we overeenkomen over een prijsje.
2015-02-26 10.52.36.jpg
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo lezers:
Ik heb wel wat ervaring met dit soort bakjessystemen. 4 of 5 verschillende gehad. Omdat het merendeel hard plastic is is dat ook vaak het probleem. De weekmakers die het een beetje soepel houden zitten er niet in. Als je niet echt voorzichtig bent , zoals ik dan zit je snel met de gebakken peren. Als je een beetje gaat proppen dan zit er meestal gelijk een scheur in. Als je er zwaarder spul in doet dan schuift het helemaal niet lekker meer. Het lipje aan de achterkant is bros, dus als je een keer een bakje helemaal uittrekt om het grondig uit te spitten dan kan je op de grond verder zoeken. En daarna het zelfde bakje terug kopen ???? dat is mij nooit gelukt.
Het mooiste wat ik ooit had( van de baas) is van sortimo. We van goud maar wel super. Ik behelp me zelf met alles wat los en vast zit. ALs er wat bij Bas vd Heiden in de aanbieding is dan koop ik die, Of bij de gamma of praxis oid. Okay het is NOOIT de zelfde maat. Dus een beetje rommelig is het wel maarja 85 lege boter bakjes of die van de chinees is ook niet alles.
Ja ik ben best wel gierig dus doe ik het op de goedkope manier.
hg Hugo
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
30 euro vind ik persoonlijk niet duur, zeker niet voor iemand die zoveel geld over heeft voor al het festool-materiaal :eek: (beetje tegenstrijdig, niet)

geld betalen voor goed materiaal is 1 ding, maar dan moet je de lijn wel doortrekken, of het geeft geen zin.

Tja daar sla je de plank een beetje mis (overigens ben ik niet beledigd mocht dit zo lijken, maar wel een reactie)

1. goed gereedschap heeft niks te maken met dure opruim voorzieningen, het ene is om dingen te maken en het andere om op te ruimen
2. door op de kleintjes te letten blijft er geld over voor andere dingen, bijv. de vloer van de garage was rond de 200 euro, ik had in eerste instantie op 600 gerekend, zo blijft er dus geld over voor andere dingen
3. als ik je vertel wat al dat gereedschap heeft gekost dan loop je de rest van de week met tranen in je ogen (mzzltje van iemand die failliet ging)

Soms zijn dingen niet wat het lijkt...:eek:
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Als je nou op zoek bent naar iets waar je een lekker end mee vooruit kunt, ik ben een tevreden klant van Outlet De Haar in Holten, zoek maar eens even op.
Echt prachtig spul, en lang niet de hoofdprijs. Met de jongeman die ons destijds hielp viel goed te onderhandelen.
Zelf heb ik een kopkast met 60 rooie bakjes, m.n. voor mijn voorraad schroeven in vele maten (verder pluggen, moertjes, e.d.).
Het wordt inderdaad wel stoffig omdat het open is, maar ik heb er niet veel last van. Een dicht systeem neemt ook weer meer ruimte in.
 

builder

Nieuw lid
26 jan 2015
6
0
ik ben zelf ook van plan om eens een goed systeem te maken of te kopen, zelf dacht ik aan kartonnen magazijnbakjes en dan in een rek te zetten
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Die tip van 3dmazter is inderdaad handig, ik heb ook zo'n Dymo en alles is netjes gelabeld, kan alles makkelijk terugvinden. Kleine aanvulling, koop een labelprinter met adapter of interne accu, die goedkopere met losse batterijen zijn niet echt handig. Batterijen gaan snel op en lang niet alle batterijen werken. Met Philips batterijen in ieder geval niet.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Heb er een adapter voor gekocht op de rommelmarkt.
€2.50
Originele is duurder dan het apparaat nieuw.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Had een mooie serie 2e hands bakjes gevonden maar kom er niet uit met de verkoper qua prijs
Ik blijf zoeken
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Omdat ik houten bakkies niet overzichtelijk vindt, maargoed...niets veranderlijke dan een mens, dus wieweet (als ik niet slaag)
En die labelwriter, dat riekt naar schaamteloze reclame
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Bij onze vrienden van Hornbach (schaamteloze reclame :rolleyes:) verkopen ze simpele magazijnbakjes per vier stuks met een railtje er bij voor weinig. Geen topkwaliteit, maar goed genoeg voor de gemiddelde werkplaats. Koop er een aantal, monteer ze aan de voor- en achterkant van een plaat MDF of multiplex en zet er wieltjes onder. Kost weinig, heel overzichtelijk, erg handig. Nadeeltje: ze zijn open dus er kan stof en zo in komen, maar dat los ik op met perslucht. Keertje blazen en weer klaar.

Ik heb zelf de railtjes gemonteerd op een keeplat. De bakjes die ik nodig heb (BV schroeven 30/35/40/50 mm) haal ik per vier stuks van de wand en hang ze in mijn gereedschapskast op wieltjes. Die rol ik dan weer naar de plek in de werkplaats waar ik bezig ben. Erg happy mee.

IMG_2875.jpg
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Bij onze vrienden van Hornbach (schaamteloze reclame :rolleyes:) verkopen ze simpele magazijnbakjes per vier stuks met een railtje er bij voor weinig. Geen topkwaliteit, maar goed genoeg voor de gemiddelde werkplaats. Koop er een aantal, monteer ze aan de voor- en achterkant van een plaat MDF of multiplex en zet er wieltjes onder. Kost weinig, heel overzichtelijk, erg handig. Nadeeltje: ze zijn open dus er kan stof en zo in komen, maar dat los ik op met perslucht. Keertje blazen en weer klaar.

Ik heb zelf de railtjes gemonteerd op een keeplat. De bakjes die ik nodig heb (BV schroeven 30/35/40/50 mm) haal ik per vier stuks van de wand en hang ze in mijn gereedschapskast op wieltjes. Die rol ik dan weer naar de plek in de werkplaats waar ik bezig ben. Erg happy mee.

Prima oplossing, erg netjes zo...:cool: leuke respons op dyno!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ah, maar als je niet voor eigen kerk preekt is het wat anders, dan is het goedbedoeld advies ;-)

Anyway, die bakjes heb ik wel overwogen, ecotools heeft ze ook voor 'weinug' maar inderdaad zoals je zegt, open en stoffig
Nu heb ik er geen haast mee dat ik ze binnen een week in huis moet hebben
Mijn voorkeur gaat toch uit naar iets afsluitbaars én doorzichtig

Als dat helemaal niks wordt dan kan ik of open bakken of zelf knutselen overwegen

MG, al een keuze gemaakt vwb je zaagtafel ?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ah, maar als je niet voor eigen kerk preekt is het wat anders, dan is het goedbedoeld advies ;-)


MG, al een keuze gemaakt vwb je zaagtafel ?

Ja en nee....het wordt geen mafell, en geen harvey....ik hoop op een aanbieding voor de beurs eind deze maand. (ik heb wel mijn afkortzaag vervangen en een nwe TS55REBQ en rails gekocht) Ik wil eigenlijk wel naar je project van de afgelopen weken komen kijken! Affijn wordt vervolgt.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Als je nou op zoek bent naar iets waar je een lekker end mee vooruit kunt, ik ben een tevreden klant van Outlet De Haar in Holten, zoek maar eens even op.
Echt prachtig spul, en lang niet de hoofdprijs. Met de jongeman die ons destijds hielp viel goed te onderhandelen.
Zelf heb ik een kopkast met 60 rooie bakjes, m.n. voor mijn voorraad schroeven in vele maten (verder pluggen, moertjes, e.d.).
Het wordt inderdaad wel stoffig omdat het open is, maar ik heb er niet veel last van. Een dicht systeem neemt ook weer meer ruimte in.
Daar komen die van mij dus ook weg.
Viel inderdaad goed mee te handelen met de medewerker/eigenaar ?, ik kreeg na aankoop nog een koel flesje drinken mee voor de terugweg omdat het warm weer was:cool:
Ik heb zelf 2 van zulke (gebruikte) vakkenkasten in de schuur staan
wkilv6.jpg

Hier te koop voor €75 stuk (volgens mij had ik minder betaald) http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr ze zijn 2m hoog, 1m breed, en 30 cm diep.
Ze zijn dan wel open, maar ik geloof dat er ook wel stalen deuren voor te koop zijn, en anders een paar OSB platen als deur.
 
Laatst bewerkt:

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Als het goedkoop en doorzichtig moet zijn kijk dan eens bij de Action. Daar hebben ze ook genoeg bakkes è.d. voor niet te veel last...
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Als het goedkoop en doorzichtig moet zijn kijk dan eens bij de Action. Daar hebben ze ook genoeg bakkes è.d. voor niet te veel last...

Action opbergbakken gaan voor 50c de stuk. Ze hadden ook goedkope snelspan lijmklemmen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.