Opbergkast voor veel gereedschap

Joris Toet

Nieuw lid
22 dec 2025
16
2
Baarn, Nederland
Hoi allemaal, ik heb een probleem waar ik niet uit kom en daarom met jullie wil delen in de hoop dat iemand een oplossing heeft.

Ik ben namelijk een beginnend meubelmaker (18 jaar)en hierdoor is er in het afgelopen jaar veel gereedschap/machines bij gekomen. Ik heb een kleine werkplaats thuis bij me ouders in de garage( 3m × 2.60m ) en hierom moet het allemaal zo compact mogelijk zijn.

Doordat ik nu weer een nieuwe aankoop heb gedaan past het alleen niet meer allemaal in de stelling kast die ik heb staan dus zoek ik een oplossing hier voor.

1000032566.jpg1000032567.jpg
Dit is wat ik nu heb staan, voornamelijk systainers en nog 4 festool cms modules.

1000032569.jpg
Dit is de stelling kast waar het in stond/staat. Deze wil ik graag vervangen voor een kast opmaat.

Voor de kast is het belangrijk dat hij niet dieper is dan 600mm omdat links van de kast een deur zit.
De modules wil ik ook graag makkelijk kunnen wisselen.

Ik kom er zelf niet uit en vraag daarom jullie hulp.

Als je een idee hebt of nog aanvullende informatie voor een idee nodig hebt hoor ik het graag.

Groetjes Joris

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.958
3.256
Klein-Brabant, Vlaanderen
die deur/poort kan open, waardoor je de zaagtafel 90° kan draaien, en je plots een veel langere werklengte krijgt, waarbij een rolbok het comfort vergroot
meet het grondoppervlak - teken het uit - knip desnoods uit mm-papier - bepaal de grootte van wat er zeker op moet (de zaagtafel), werkruimte inbegrepen - ga zo veel mogelijk in de hoogte om het grondoppervlak maximaal te houden - zet wat verplaatst kan worden, zoals die systainers, op wieltjes, en schuiven maar . . .

Laatst bewerkt:

JochemK

Post veel
15 okt 2016
760
377
Het Groene Hart
Kun je een plattegrondje toevoegen? Dat maakt het voor ons een stuk duidelijker.

Verder wat collega ZotVanHout ook al zegt: zet dingen op wieltjes of hoog aan de muur.

Ik zie boven de wasmachine / droger bv nog ruimte zat voor alle systainers. Als je op afzonderlijke planken zet hoef je niet iedere keer de hele stapel af te stapelen (er zijn ook festool lades te koop die je alleen aan 2 zijwanden moet schroeven volgens mij, net hoe duur je het wilt maken)

Ik zie op de foto's geen werkbank? Hoe heb je dat opgelost?

Joris Toet

Nieuw lid
22 dec 2025
16
2
Baarn, Nederland
Ik heb even een snelle schets gemaakt van me werkplaats.
1000032576.jpg
De foto van me systainers heb ik in me ouder gedeelte gemaakt en daar mag ik geen spullen hebben staan.
1000032574-jpg.171194

1000032575.jpg

Ik ben zelf al de hoogte in gegaan maar alles dat nu nog in me stelling staat (wat op de foto staat) komt daar te staan.

Boven me werkbank komt nog een kasten te hangen met al mijn hand gereedschap en dat neemt een groot gedeelte in boven me werkbank.

Ik probeer de kosten zoveel mogelijk laag te houden.

Bijlagen

• 1000032574.jpg
    1000032574.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 22

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.