Op zoek naar eiken planken

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
@Grant837
laat ons het wiel niet opnieuw uitvinden
in dit draadje staat een overzicht van houthandels
@ZotVanHout ,
Inderdaad. Ik had deze database een paar jaar geleden geprobeerd en herinner me dat het niet gemakkelijk en / of compleet was. Het lijkt erop dat ik het mis had, of het is bijgewerkt. Ik zie dat er een paar worden genoemd in deze thread die niet in de database staan. Ik zal het dubbelchecken en je laten weten waar ze zijn. Proost, Grant
 

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Masave: Dat is nieuw voor me, ik heb daar vorig jaar nog het eiken voor mijn tafel opgehaald....

Bij Benik ben ik vorig jaar ook eens geweest. Ik had precies de omgekeerde ervaring. Niet bepaald vriendelijk ...
@klusrob Bedankt.

Ik heb Rick bij Masave gemaild en whatsappt, en ik citeer zijn antwoord: "Ik kan je niet helpen met eikenhout. Maar ik heb een paar hele mooie essen op voorraad" Misschien bedoelde hij dat hij geen 40mm dik eikenhout had. Ik ging er gewoon van uit dat hij Helemaal geen Oak had. Ik hebhem weer gemaild.

Ik heb een soortgelijke ervaring bij Benik. Zie een van mijn antwoorden hierboven.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Hoi Grant kijk eens naar deze, zit in Budel ± 30 km
Heeft prima hout.
Anders kun je ook prima naar van de Parren houthandel in Haelen (bij Roermond) gaan kijken.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.213
1.983
Klein-Brabant, Vlaanderen
@ZotVanHout ,
Inderdaad. Ik had deze database een paar jaar geleden geprobeerd en herinner me dat het niet gemakkelijk en / of compleet was. Het lijkt erop dat ik het mis had, of het is bijgewerkt. Ik zie dat er een paar worden genoemd in deze thread die niet in de database staan. Ik zal het dubbelchecken en je laten weten waar ze zijn. Proost, Grant
@Grant837
het is mijn bedoeling om versnippering + verdubbeling van de info te vermijden
akkoord dat het reeds bestaande overzicht van de houthandels niet volledig is + niet alle info bevat
dat is een voortdurend evoluerend proces
voor een paar planken ga je geen kms vreten
je kijkt eerst welke handelaars in de buurt zitten
vind je hier of op hun webstek enz niet de detailinfo die je zoekt, dan is het bellen
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Bedankt @iertebreeddaartelang ,

Goed om te leren van dit bedrijf. Ik zal contact met ze opnemen, maar het lijkt erop dat ze alleen Rustiek AB (knoesten tot 60mm) kwaliteit verkopen in de 42mm dikte.
Nee, ze hebben verschillende diktes, lengten en type/tekening. Met/zonder noesten.
Zelf uitzoeken als je wilt.
Vaak ook nog wel wat noten en ander spul maar voornamelijk eiken en Douglas.

aardige eigenaar
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.